Strategia stosowana w czasie wzrostu
Macierz H.I.Ansoffa
Dotychczasowy Nowy
produkt produkt
Dotychczasowy Strategia penetracji Strategia rozwoju
rynek rynku produktu
Nowy Strategia rozwoju Strategia
rynek rynku dywersyfikacji
Strategia penetracji rynku ma na celu zwiększenie sprzedaży wcześniej oferowanego produktu na dotychczasowym rynku.
Strategia rozwoju rynku-polega na wejściu z dotychczasowych produkowanymi produktami na nowe, wcześniej nie obsługiwane segmenty rynku.
Strategie rozwoju produktów polega na obsłudze dotychczasowego rynku przez przedsiębiorstwo oferujący nowy lub zmodyfikowany produkt
Strategia dywesyfikacji polega na wejściu na nowy rynek z nowym produktem. Przedsiębiorstwo może dokonywać dywersyfikacji:
-poziomej (np.producent obuwia zaczyna produkować odzież)
-pionowej (np.malarz zaczyna produkować farby oraz malarz otwiera galerię) lub równoległą (malarz zaczyna działać w branży gastronomicznej)
Strategie stosowane w fazie dojrzałości
modyfikacja rynku
rozszerzenie go w oparciu o czynniki zwiekszające wartość sprzedaży i liczbę użytkowników danej marki oraz częstotliwość użytkowania przypadająca na jednego użytkownika.
Wyróznnia sie 3 sposoby powiekszania liczbe użytkowników
-przyciagnięcie osób do tej pory nie używających produktów
-wejścia na nowe segmenty rynku
-przyciągnięcie klientów konkurencji
Wzrost wartości sprzedaży może być osiągnięty również poprzez zwiekszenie częstotliwości użytkowania danej marki. W tym celu możliwe jest zastosowanie trzech strategii:
-czestsze użytkowanie
-zwiekszenie jednorazowego produktu
-nowe i bardziej zróżnicawane użycie
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)