Strategie marketingowe według Snoffa

Nasza ocena:

3
Pobrań: 56
Wyświetleń: 651
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Strategie marketingowe według Snoffa - strona 1 Strategie marketingowe według Snoffa - strona 2

Fragment notatki:

STRATEGIE MARKETINGOWE WG. J.A. SNOFFA Macerz Ansoffa - wyznacza opcje strategiczne w perspektywie rynku/produkty na mozliwości rozwojowe przedsiębiorstwa określa 4 strategie rynków wykorzystywane do utrzymania i/lub zwiekszenia wielkosci sprzedazy i zysku. Bazowe strategie i penetracja rynku, rozwoj produktu, rozwoj rynku i dywersyfikacja
produkt Nowy Rozwój produktu (3)
Dywersyfikacja (4)
obecny Penetracja rynku (1) Rozwój rynku (2) obecny nowy Rynek
EGZAMIN!!! Rozwój przedsiębiorstwa przez wykorzystanie istniejacych mozliwosci na wciąż wzrastających i nie nasyconych , doychczasowych rynkach w oparciu o sprzedaz dotychczasowych produktow. Zwiekszenie dostepnosci , agresywna promocja, konkurencyjne cele, dostosowanie form sprzedazy do wymagń klientow oraz przejecie klientow od konkurencji u dotychczasowych klientow oraz przejecie klientow od konkurencji, zdobycie nowych klientow oraz utrzymanie stałych relacji z dotychczasowymi klientami.
W prowadzeniu dotychczasowych produktow na nowe, głównie pod względem terytorialnym rynki. Obejmuje: wejscie na nowe rynki; oferowanie produktów tam gdzie klienci nie sa usatydfakcjonowani produktami konkurancji; rozpoznawanie istniejacych produktow w swiadomosci klien.,poszukiwanie nowych metod dystrybucji i promocji; odkrywanie nowcyh zastosowan obecnych produktow (szukanie nowych segmentów)
Wprowadzenie nowych możliwosci rozwoju przedsieiorstwa przez wprowadzenie nowych produktow i tym samym kreowanie nowych modeli produktu; wprowadzenie usprawnien, stosowanie innowacji w uznanych na rynku produktach
Poszukiwanie nowych mozliwosci rozwoju przeds.przez wprowadzenie nowych produktow i tym samym kreowanie dzialalnosci przeds. Obejmuje: intensywne inwestowanie w obszar bdań i rozwoju, specjalizowanie się w kreowaniu nowch produktow, tworzenie nowych rynkow; nowe obszary dzialalnosci (spoza domeny); tworzenie aliansow strategicznych w celu wspolnych praz nad nowymi produktami.
MACIERZ REDUKCJI DZIAŁALNOŚCI - wyznacza opcje strategiczne w perspektywie Rynku/ produkcji w kontekscie ogrnczenia działalnosci przeds. A zatem dopełnienie macierzy Ansoffa. Stosuje się wówczas, gdy posiadane zasoby oraz zmiany w otoczeniu, wystepują 4 opcje bazowe: strategia redukcji nakładów, wycofanie się z częsci rynku, redukcja liczby produktów. Likwidacja lini produktów. Utrzymanie dotychczsowej pozycji rynkowej. Macierzrynki/produkty - strategia redukcji działalności PRODUKTY
ELIMINACJA
Strategia redukcji l. produktów (3)
Strategia likwidacji lini prod. (4)
UTRZYMANIE
Strategia redukcji nakładów (1)
Str, wycofania się z części rynków (2)
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz