To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Logistyka- przyczyny rozwoju Przejscie z rynku producenta na rynek konsumenta Bariera podwyższania efektywności produkcji w sferze techniki i technologii Rozszerzanie się palety oferowanych produktow oraz zmiany ich struktury Zmiana filozofii utrzymania zapasow 50:50 = 10:90 Gwałtownie rosnące koszty transportu oraz deregulacja transportu samochodowego wraz z protekcjonalizmem innych galezi transportu Nowe technologie komputerowe = Internet Rosnące zastosowanie komputerow w przedsiębiorstwach i u klientow Nowe technologie w magazynowaniu, transporcie i procesach przeładunku Globalizacja przedsiębiorstw Logistyka – termin opisujacy proces planowania, realizacji, kontrolowania sprawnego i efektywnego ekonomicznie przesylu surowcow, materiałów do produkcji, wyrobow gotowych oraz odpowiedniej informacji z punku pochodzenia do punktu konsumpcji w celu zaspokojenia wymagan klienta Glowne zadania logistyki Koordynacja przepływu surowcow, materiałów do produkcji, wyrobow gotowych do konsumenta Minimalizacja kosztow tego przepływu Dostosowanie działalności logistycznej wedlug wymagan klienta Logistyka zasada 6w 1. właściwy towar 2. właściwa ilość 3. właściwy czas 4. wlasciwa jakość 5. właściwe miejsce 6. cena Logistyka zasada 7w 1. właściwy produkt 2. wlasciwa ilość 3. właściwy czas 4. właściwy stan 5. właściwe miejsce 6. dla właściwego klienta 7. po właściwym koszcie Pola problemowe logistyki Filozofia logistyki Cele i czynności niezbędne do ich osiągnięcia Poziomy logistyki Srodki wspomagające logistyke Otoczenie logistyki Koncepcje logistyczne 1. Koncepcja globalnych kosztow logistycznych 2. koncepcja współzależności kosztow 3. koncepcja unikania suboptymalizacji Cele logistyki wysoka gotowość dostaw krotki cykl przepływu wysokie wskaźniki wykorzystania Male zapasy System transformacji zapasow Etapy systemu transformacji w drodze do wykreowania produktu logistycznego Pozyskiwanie dobr droga wydobycia, przetwarzania i wytwarzania w przedsiębiorstwach Podzial towarow droga transferu, czyli ruchu i skladowania Konsumowanie towarow jako produktow logistycznych Produkt logistyczny Zbior życzeń i oczekiwan klienta co do towarow lub usług ich jakości które mogą być zrealizowane zgodnie z wymaganiami tylko w systemie logistycznym. Niezbedne jest wiec tworzenie systemu logistycznego wokół produktow stosownie do cech fizykochemicznych i ekonomicznych produktow Geneza koncepcji obslugi klienta Dokonanie zakupu przez klienta to kombinacja 3 elementow: Właściwości produktu
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)