Logistyka- pewne ekonomiczne koncepcje zmierzające do optymalizacji czasow i kosztow procesu dystrybucji i jednocześnie towarzyszących mu procesow transportowych, ktora realizowana jest w postaci optymalnego efektywnego sterowania i kształtowania układu strumieni towarowych (makroskala); ( to tylko instrument zarządzania). -nie rozproszenie a raczej stabilizacja to rzeczywiste wartości -wiązki strumieni produkcji wiążą się z zaopatrzeniem -strumienie zbytu- port wyładunkowy, centrum logistyczne- dalsza dystrybucja -logistyka w działalności gosp. to tez koncepcje zarządzania, produkcji i zbytu – to racjonalizacja cyrkulacji Bez racjonalizacji nie ma spojności, potrzebna jest efektywność: im dłuższy czas wymiany, tym większe koszty ponosi właściciel- do tego niwelowania służy logistyka: -minimalizacja czasu i kosztow , -maksymalizacja skrocenia czasu trwania operacji, -wymusza efektywność, -jest to proces efektywnego sterowania i kształtowania układow strumieni towarowych(ładunkowych) -,,House of Logistics Managment”- proces planowania, realizacji i kontroli efektywnego przepływu, składowania surowcow, połfabrykatow, wyrobow gotowych i obejmujących swym zakresem przepływy informacji od punktu dostawy do odbioru i vice versa zgodnie z wymaganiami klienta -ostatecznym beneficjantem produktu transportowo- logistycznego ma być klient i jego wymogi. Cechy: -strumień i operacje w tym zakresie pojmowane są jednolicie; nie są rozdzielane jak przy tradycyjnej formule -jest przewoźnik, ktory organizuje cały proces. Rodzaje logistyki: a)zaopatrzenia- dostawy do ośrodka produkcji; producent musi wiedzieć jak wytworzyć produkt; strumienie dostaw as objęte koncepcją racjonalizacji- wpływa na to transportochłonność logistyki zaopatrzenia, b)produkcji – producent racjonalizuje działanie tak, by było najbardziej efektywne, c)dystrybucji d)utylizacji =racyclingu finalnego produktu- pozostałości, ktore z niego zostały; uzupełni logistykę. Wymogi logistyki: 1.Obejmuje tzw. zarządzanie łańcuchem dostaw – Supply Chain Managment; jest to jedna z koncepcji logistyki- tj. logistyki dystrybucji; stosowanie pewnych instrumentow, świadome realizowani zadań procesu rownież w makroskali, kształtowanie i sterowanie procesami produkcji, konsumpcji, rynkiem zbytu i popytem 2.Efektywne reagowanie na potrzeby klienta- dobry marketing; wychodzenie naprzeciw potrzebom klienta-Effective Consumer Response; jako zarządzający określamy jego potrzeby i wymagania. 3.Just in time – odpowiada na potrzeby klienta we właściwym czasie; w każdej chwili mogę zaspokoić potrzeby klientaistnienie łańcuchow objawia się tr,kombinowanym i multimodalnym
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)