To tylko jedna z 4 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Marketing dr Marek Drzazga
Wykład 3
System jakości - struktura organizacyjna, rozłożenie odpowiedniej procedury procesu oraz zasobów umożliwiających zarządzanie jak:
Zapewnienie jakości - wszystkie zaplanowane i systematyczne działania, które są niezbędne dla uzyskania i utrzymania odpowiedniego stopnia wiarygodności, że wyrób lub usługa będzie spełniać określone wymagania jakościowe.
Fazy cyklu życia produktu
wprowadzenie dojrzałość
rozrost sprzedaży nasycenie rynku
Współistnienie produktów w różnych fazach cyklu
Wydłużenie cyklu
Cykl życia a wpływ stylu, mody i szybko zmieniającej się mody.
Znaczenie cyklu życia produktów z punktu widzenia firmy
długość życia produktu jest ograniczona
sprzedaż produktu podlega wahaniom i ściśle zależy od fazy cyklu
wielkość zysków firmy wzrasta, obniża się w kolejnych fazach
w każdej fazie stosuje się odmienną strategię
Fazy cyklu życia produktu
wprowadzenie produktu
Strategia szybkiego zbierania śmietanki - istotą jest ustalenie przez przedsiębiorcę wysokiej ceny za produkt przy zaawansowaniu intensywnej reklamy oraz innych środków promocyjnych w miarę sprzedaży
Strategia wolnego zbierania śmietanki - istotą jest ustalenie przez przedsiębiorcę wysokiej ceny produktu z jednoczesnym ograniczeniem promocji
Strategia szybkiej penetracji - ustalenie niskiej ceny produktu i zastosowanie intensywnych działań promocyjnych
Strategia wolnej penetracji - ustalenie niskiej ceny i niskie nakłady na promocję, zyski uzyskiwane w długim okresie w miarę przenikania produktu w kolejny segment rynku
wzrost sprzedaży i dojrzałość produktu
strategia dystrybucji - nacisk na dystrybucję, promocja ma charakter drugorzędny
strategia promocji - promowanie produktu
strategia ceny - zależy od popytu
nasycenie rynku
modyfikacja rynku
zachęcenie do częstszego używania produktu
przedstawienie korzyści z częstego stosowania produktu
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)