Cykl życia produktu - Strategie marki - opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 252
Wyświetleń: 1652
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Cykl życia produktu - Strategie marki - opracowanie - strona 1 Cykl życia produktu - Strategie marki - opracowanie - strona 2

Fragment notatki:

Cykl życia produktu (klasyczny) Oznacza okres, w którym produkt jest obecny na rynku. Innymi słowy jest rynkowy cykl życia produktu. Obejmuje fazy: wprowadzenia produktu, wzrost sprzedaży, dojrzałości i spadek sprzedaży. Konceptualizacja produktu, badania i rozwój to faza przed wejściem na rynek. Wprowadzenie - wprowadzając produkt, musimy wprowadzić go pod konkretną marką aby był rozpoznawalny pośród konkurencji. Marka - symbol, znak, nazwa, który może mieć sześć poziomów znaczeniowych (cechy, korzyści, wartości, kultura, osobowość, użytkownik). Daje element niematerialny np. prestiżu. To coś co odróżnia poszczególne produkty tej samej kategorii. Znak towarowy to pojęcie z zakresu prawa i oznacza kombinację znaków, które podlegają zastrzeżeniu (symbole, połączenia kolorów, cechy użytkowe) Zasady tworzenia marki:
Łatwa do wypowiedzenia, dźwięczna
Łatwa do literowania, odczytania, zapamiętania,
Możliwie krótka i prosta
Wywołująca pozytywne skojarzenia, pobudzająca fantazję
Wystarczająco odrębna i oryginalna Możliwa do wykorzystania w różnych formach promocji
Zawierająca powtórzenia spół- i samogłosek (Volvo, ABBA)
Strategie marki:
Marki indywidualne - każdy produkt ma swoją odrębna nazwę np. P&G, Jedno przedsiębiorstwo produkuje produkty różnych marek. Wysokie koszty są wadą, związane z reklama i promocją i ryzyko związane z wprowadzaniem nowej marki na rynek. Marki rodzinne - ta sama nazwa produktów np. Philips (telewizory, golarki itd.) to rozszerzanie marki na inne produkty. Zbyt wiele produktów będzie oznaczało, że Marka przestaje mieć znaczenie (Pierre Cardin), niebezpieczeństwo, że wyjdzie zła partia to wpłynie na wszystkie linie produkty. Marki łączone (indywidualna + rodzinna) - do nazw dodawane są nazwy poszczególnych produktów (samochody: Ford Fiesta, Ford Sierra) Co-branding - marka dwóch przedsiębiorstw na jednym produkcie. By zachęcić użytkowników do użytkowania. Marki prywatne: (przypisywane do danego produktu) Marki producenta - nazywany jak chce jego producent napoje Tymbark
Marki pośrednika - marka, tego który sprzedaje ten produkt. Np. Tesco value w sieciach Tesco Marka prywatna jest identyczna z nazwą sieci handlowej
Marka prywatna ma inna nazwę niż producent
Poszczególne grupy produktów maja własną marki prywatne Pomiar wartości marki (w mld) Sposoby wykorzystywania renomy marki:
Podróbki - są nielegalne - Oznakowane marka określonego producenta jednak wyprodukowane przez inną firmę. Do złudzenia przypominają produkty oryginalne. Mogą mieć negatywny wpływ na zdrowie konsumenta (leki, kosmetyki). B. często są nie do odróżnienia.

(…)

… jednak wyprodukowane przez inną firmę. Do złudzenia przypominają produkty oryginalne. Mogą mieć negatywny wpływ na zdrowie konsumenta (leki, kosmetyki). B. często są nie do odróżnienia. Użycie znanych marek do oznaczenia innych produktów (np. napój energetyzujący VIAGRA) - nawet dwie marki na jednym produkcie. Produkty podobne (na granicy prawda) - look-alike - z formalnego punktu wiedzenia nie są podróbkami…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz