Charakterystyka otoczenia i strategie rozwoju

Nasza ocena:

5
Pobrań: 77
Wyświetleń: 1197
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Charakterystyka otoczenia i strategie rozwoju - strona 1 Charakterystyka otoczenia i strategie rozwoju - strona 2 Charakterystyka otoczenia i strategie rozwoju - strona 3

Fragment notatki:

Batko. Notatka składa się z 3 stron.
Charakterystyka otoczenia: Kwalifikacje, osiągnięcia, otrzymane dowody jakości wizja na przyszłość. Do tego można dodać, że misje muszą być krótkie. Realizacja misji średnio trwa 50 lat i wymaga aż 3ech generacji produktu nowego. Dowód to znane marki = konsumpcyjne marki. Metody pomiaru otoczenia.
BCG to inaczej porfolia (portfel), z którym firma wychodzi na rynek. Nazwa pochodzi od firmy BCG, która jako pierwsza zastosowała ten rodzaj pomiaru. W BCG należy się udział w rynku dla podziału sprzedaży. Wykorzystując w tym celu np. sprzedaż przy 12 miesiącach dla udziału za ostanie 5 lat, lub też same przyrosty sprzedaży w kolejno następujących miesiącach.
Z analizy wynika, że np. restauracja musi przyjąć dziennie 60 klientów żeby wyjść na 0 a hotel musi stacjonować na 100 dni w roku. Wartość udziału 10% określa się jako granicę podziału rynku i tak np. jeżeli firma ma powyżej 10% i odpowiednio, że jest to wysoka stopa sprzedaży. W tym rozumieniu np. Coca-cola mają udziały wielkie. Jeżeli firma zajmuje rynek mniej niż 10% odpowiednio mówimy, że stopa udziału w rynku jest mała lub stopa wzrostu jest stała.
Analiza SWOT Jest metodą typowo marketingową. Określa się w nim otoczenie. Siła to potencjał. Siły i słabości najlepiej wyszukiwać na 4 ech poziomach.
- zasoby
- ludzie
- marketing
- lokalizacja
Szanse i zagrożenia należy wyszukiwać nie tylko w otoczeniu bliższym a także ważne jest zachowanie konsumentów i użytkowników w finale. Są to czynniki podlegające analizie.
Cykl życia produktu Produkty zachowują się jak organizmy. Rodzą się, stabilizują i umierają. Przy czym każdej fazie odpowiada inna zyskowność produktu. Trudne dzieci (znaki zapytania) to produkty nowe, co, do których, nie bardzo wiadomo czy wprowadzane na rynek będą źródłem zysków i strat. Dynamika sprzedaży jest wysoka, bo powyżej 10%. Wymagają dużych nakładów promocji - kampanie. Ten produkt kupują innowatorzy, których na dany produkt stać. Gwiazdy to produkty, które przekształciły się narybku z fazy trudnego dziecka i mają one bardzo wysoką dynamikę. Są niezbędne nakłady finansowe. W firmie zalicza się je do papierowej gotówki. Na ogół finansowane są z dojnych krów. Dojne krowy to produkty, ustabilizowane rynkowo i będące źródłem wysokiej zyskowności. Z badań wynika, że zaledwie jeden na 5 lub 6 produktów potrafi uzyskać taką pozycję. Przy tych produktach udział w rynku jest mniej ważny ponieważ tutaj wykorzystuje się marketing i strategie porównawcze, które produkt promują od wersji poprzednich. Psy - to produkty, których zysk jest bliski 0. Nie promuje się ich. Przytrzymuje się je na rynku przez zamienienie w ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz