To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Mendryk, Instrumenty kształtowania wizerunku przedsiębiorstwa, cele i zadania PR,(sem. V)
Cele PR:
Strategiczne:
- kształtowanie sprzyjającego nastawienia, przychylności wobec organizacji
- kształtowanie pożadanego wizerunku, opinii w otoczeniu - wzbudzanie utrzymanie, pogłębianie lub odzyskanie zaufania - doprowadzanie do wzajemnego zrozumienia miedzy organizacją a interesariuszami
- pozycjonowanie organizacji w świadomości otoczenia.
Cele operacyjne:
- pozycjonowanie przedsiębiorstwa na rynku na podstawie towaru (ofert), usług, całego przedsiębiorstwa, np. jako: wiarygodnego kontrahenta
odpowiedzialnego pracodawcy
niezawodnego dostawcy
- zlikwidowanie uprzedzeń grupy celowej X do…
- tworzenie kontrinformacji wobec niekorzystnych ocen oferowanych produktów (np. żywności modyfikowanej genetycznie)
- pozyskanie sympatii danej grupy celowej do konkretnej akcji, planu, projektu
- zastąpienie reklamy, która nie może być stosowana
- przełamanie oporu pracowników wobec zmian
Zadania w ramach PR:
- dostarczanie rzetelnych wiadomości o organizacji - prezentowanie stanowiska organizacji w sprawach interesujących otoczenie - przygotowanie broszury - autoprezentacji organizacji zorganizowanie cyklu spotkań
z adekwatnymi częściami otoczenia w związku z planowaną kontrowersyjną inwestycja
- zorganizowanie serwisu internetowego np. inwestorów, dziennikarzy
- wywołanie publicznej dyskusji na temat aktualnie ważny dla organizacji
- opracowanie norm zachowania pracowników wobec otoczenia sprzyjających realizacji założonego wizerunku organizacji
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)