Public relations - wykład 2 (sem V)

Nasza ocena:

5
Pobrań: 56
Wyświetleń: 1043
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Public relations - wykład 2 (sem V) - strona 1 Public relations - wykład 2 (sem V) - strona 2

Fragment notatki:

,Public relations w teorii i praktyce, wykład 2, (sem V)
PR jako działalność praktyczna:
Charakterystyczna dla biznesu i polityki Funkcja zarządzania Konkretna działaność, która za pomoca metod i technik realizuje cele organizacji PR jako dysycyplina naukowa: Brak jednoznacznego określenia przedmiotu badań Zapożyczone metody badawcze (socologia, psychologia, marketing)
Korzystanie z teroii descyplin pokrewnych (socjologia, nauki o komunikowaniu, teoria mediów, ekonomia, zarządzanie, psychologia)
Terminologia najczęsciej zapożyczona (publiczność, interesariusze)
Problem V - kto może zostać PR-owcem i co powinnien wiedzieć?
Umiejętności czy wiedza?
-naturszczyk - nie skażony wiedzą, doświadczenia zdobywał na „polu walki”
-specjalista: zarządzania, ekonomii, marketingu -dziennikarz Dobry PR-owiec:
Wykształcenie na poziomie uniwersyteckim = swoboda w poruszaniu się w sferze nauki Posiadanie wiedzy ogólnej - o sobie samym i świecie zewnętrznym Posidanie wiedzy fachowej = podylomowe studia z zakresu PR Ciekawość poznwcza = udział w koferencjach, warsztatach, projektach badawczych Ciekawość poznawcza po raz drugi = studiowanie literatury fachowej i nie tylko, podręczników, artykułów prasowych...
Stategiczne cele PR:
Kształtowanie sprzyjającego nstawienia, przychylności wobec organizacji Kształtowanie pożądanego wizerunku, opinii w oteczeniu Wzbudzanie, utrzymywanie, pogłębianie lub odzyskanie zaufania Doprowadzenie do wzajemnego zrozumienia między organizacją a interesariuszami Pozycjonowanie organizacji w świadomości otoczenia Cele operacyjne:
Pozycjonowanie przedsiębiorstwa na rynku na podstawie towaru (ofert), usług, całego przedsiębiorstwa, np. Jako: -wiarygodnego kontrahenta -odpowiedzialnego pracodawcy -niezawodnego dostawcy
Zlikwidowane uprzedzeń grupy celowej X do....
Tworzenie kontrinformacji wobec niekorzystynych ocen oferowanych produktów (np.żywności modyfikowanej genetycznie)
Pozyskiwanie sympatii danej grupy celowej do konkretnej akcji, planu, projketu Zastąpienie reklamy, która nie może być stosowana Przełamanie oporu pracowników wobec zmian ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz