Public relations - wykład 6 (sem V)

Nasza ocena:

3
Pobrań: 28
Wyświetleń: 903
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Public relations - wykład 6 (sem V) - strona 1 Public relations - wykład 6 (sem V) - strona 2

Fragment notatki:

,Public relations w teorii i praktyce, wykład 6, (sem V)
Planowanie i programowanie:
Przedmiotem planowania strategicznego w public relations są: cele strategiczne i operacyjne, identyfikacja grup docelowych, ustalanie strategii, programów, zasad i sposobów realizacji celow. Uwaga!!
Wyznaczenie celów strategii public relations polega na kilku ograniczenio, trzy podstawowe to: czas, pieniadze i ludzie w słuzbie PR. Skuteczność optymalnego programu PR, w kontekscie trzech wymienionych czynników jest determinowana także, a wlasciwie przede wszystkicm trafnościa doboru tzw. Grup docelowych, czyli wyróznionych z otoczenia jego częsci, które maja byc odbiorcami działan PR.
Wdrazanie programów public relations - dobór technik i sposobów komunikowaniaL
Podstawowe zadanie tego etapu to:
Stosowanie zaplanowanych instrumentów PR wiec:
Upowszewchnianie przygotowanych informacji i materiałów pisemnych oraz sprawdzanie czy odbywa sie ono według zasady „kto kiedy jaka informacje i w jaki sposób” otrzymuje oraz jak media wykorzystuja dostarczanie im informacje.
Podtrzymywanie kontaktów, organizaowanie imprez w otoczeniu blizszym i dalszym. Z udzialem tego otoczenia wpływ na sfee emocjonalna.
Oddzialywanie za pomocą instrumentów wykorzystywanych slowo mówione tzn. Wywiadow w radio i telewizji, wykloadów publicznych, seminariow, spotkan fachowych, dyskusji grupowych itp.
Doradztwi dla kierownictwa i tzw. Wczesne ostrzeganie czyli zwracanie uwagi by inne sfery komunikowania sie organizacji z otoczeniem nie oddzialywaly w kierunku przeciwnym w stosunku do docelowego image organizacji by ogranizacja mowila na zewnatrz jednym glosem
Podejmowanie akcji doraźnych w zwiazku z sytuacjiami kryzysowymi w orgaznizacji
Wykonywanie prac okreslanych jako pomocnicze, niezbednych jednak w dzialanosci PR tj. Pisanie tekstów przeznaczonych dla środków masowej komunikacji, druk materiałów, wykonywanie zdjęć prasowych, dzialania organizacyjne, prowadzenie archiwow, zarzadzanie bazami adresowaymi, przygotowywanie wystapien kierownictwa itp.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz