Public relations - wykład 5 (sem V)

Nasza ocena:

5
Pobrań: 21
Wyświetleń: 868
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Public relations - wykład 5 (sem V) - strona 1 Public relations - wykład 5 (sem V) - strona 2

Fragment notatki:

,Public relations w teorii i praktyce, wykład 5, (sem V)
Wykład 3.01 (V)
PR a reklama: „przedłużone ramię reklamy”
„tylne drzwi” (wprowadzenie do publicznego obiegu informacji obliczonych na efekt reklamowy)
Tworzenie teskstów o charakterze reklamowym tworzących pozory obiektywnych, naukowej lub eksperckiej oceny oferowanych produktów, usług, marek handlowych ( adwertoriale)
Proces PR jako 4etapowa ścieżka tworzenia koncepcji i progaramów: Ocena sytuacji wyjściowej przez określenie wewnętrznych i zewnętrznych słabych i mocnych stron organizacji, a następnie problemów, jakie wynikają ze zgromadzonych danych, w tym możliwości konfliktu wynikającego z różnicy interesów. Sformułowanie celów, pożądanego wizerunku oraz zasadniczego przesłania, strategii komunikacyjnej zgodnie ze stanem rzeczywistym i pożądanym wizerunkiem, w stosunku do otoczenia wewnętrznego i zewnętrznego Opracowanie programu PR zawierającego odpowiadające celom środki realizacji (instrumenty, media, terminy, argumenty) skierowane do poszczególnych grup docelowych.
Kreatywna realizacja programu, akcje komunikacyjne, kształtowanie wypowiedzi i taktyki, wykorystywanie środków komunikowania, kon-taktowanie się z otoczeniem, w tym z mediami; kontrola wyników, ewentualne korygowanie realizacji na zasadzie sprężenia zwrotnego Zdefiniowanie problemu polega na zwiezłym opisie zaistnialej sytuacji poprzez okreslenie źródła problemu, miejsca i czasu jego wystepowania wskazanie osob zwiazanych z problemem ora rodzajów i siły związków tych osób z sytuacja problemową. Zdefiniowanie problemu zawiera także odpowiedź na pytanie dlaczego i jakie ma on znaczenie dla przedisebiorstwa i jego otoczenia. Jest to tak zawana zasada 5w (what? Where? When? Who? Why)
Analiza sytuacji wewnetrznej :audyt komunikacyjny (szczegolowa inwentaryzacja danych na teat dzialan komunikacyjnych przedsiebiorstwa majaca na celu poznanie i zrozumienie sposobow komunikowania sie firmy z jej otoczeniem)
Nieodzowna czescia analizy stanu wyjsciowego jest przeglad takich nosnikow informacji jak:
Protokoly z posiedzen organow organizacj
Dane z rocznych bilansow i statystyk
Korespondencja z czlonkami organizaci wspolwlasicielami kierownictwem filii
Korespondencja z organizacjami i stowarzyszeniami do ktorych orgaznicja nalezy\
Wycinki prasowe z informacjiami o firmie i zjawiskami z branzy i szeregu podobnych instytucji
Wypowiedzi zwolennikow przeciwników konkurentów przedstawicieli ośrodków badawczych, profesjonalistów z dziedzin specjalizacji, moga dotyczyc danego przedsiębiorstwa
Wszelkiego rodzaju protokoly, sprawozdania (z targów negocjacji itp)


(…)

… ośrodków badawczych, profesjonalistów z dziedzin specjalizacji, moga dotyczyc danego przedsiębiorstwa
Wszelkiego rodzaju protokoly, sprawozdania (z targów negocjacji itp)
Wszelkiego rodzaju opinie gloszone przez przedstawicieli władz samorzadowych i centralnych grup nacisku, organizaci konsumenckich i spolecznych
List i inne materiały wysylane do róznych grup docelowych

... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz