Burza mózgów -metoda odroczonego wartościowania, twórczej dyskusji, sesja pomysłowości, Fazy : sesja twórcza(tworzenie pomysłu), strefa rozdzielajaca, sesja oceniajaca(ocena pomysłów) Zasady -brak krytyki, szalone pomysły, duża ilość pomysłów Reguły -6-15 osob w tym sekretarz, przewodniczący,40-70%specy 30-50dziedziny pokrewne10-30laicy,zaproszenia tydzień wczesniej, wczesnie ustalne zasady dyskusji Obowiązki sekretarza -otowanie,ewidencjonowanie pomysłów Obowiązki przewod -przygotowanie spokania,przdstawienie problemu, prowadzenie,pilnowanie przestrzegania zasad, zachęcanie biernych do pracy Sklad i obowiązki ocenia -eksperci,doskonala znajomość branzy, 2-3os, szef nie bierze udzialu, rozpoczęcie 48h po,dzielimy pomysły(gorace,niezyteczne) Zarzadzaie -caloksztalt działań skierowanych na zasoby organizacji których zamiarem jest osiagniecie celow organizacji w sposób efektywny i skuteczny Funkcje zarzadzania // proces zarzadzania planowanie -wytyczne celow organizacji i okreslenie jak można je najlepiej osiągnąć proces planowania -oceana aktualnej sytuacji, wybor optymalnej wiazki celow, konstrukcja alternatywnych celow, ustalenie procedury, ustalenie harmonogramu prcy, przypisanie odpowiedzianosci, ocena planu organizowanie -logiczne grupowanie działań i zespołów.proces porządkowania i przydzielania pracy proces organ -dzielenie i porzadkownie , integrowanie, ustalenie zasad kierowanie -zespol procesow aby skolonic członków organizacji do wzajemnej współpracy w interesie organizacji proces kierowania -motywowania, komunikowanie,przewodzenie kontrola -prces obserwowania postępów w realizacji celow organizacji i oceny działań proces kontroli -ustalanie norm efektywności, pomiar bierzacej efektywności, porowa nianie efektywności z normami, podejmowanie działań korygujących zasoby :osobowe,finansowe,materialne,technologiczne,informacyjne funkcje zarzadzanie - H.Fayla -przewidywanie, organizowanie,rozkazywanie, koordynowanie, kontrolowanie
- L.H.Gulicka,L.Urwicka -planowanie,organizowanie,poliyka kadrowa, kierwanie, koordynowanie, sprawozdawczość, budżetowanie
- H.Koontza,C.O'Donella- planowanie, organizowanie, polityka kadrowa, kierowanie,kontrolowanie Organizacja -zbior zasobow,efektywnie zarzadzana w jakims celu,-caloc(system) zlozona z czesci(podsystemow) ktorch aktywność skierowana jest na realizacje wsolnego celu.to gr Ludzi ktorzy współpracują ze soba w sposób uporządkowany i skoordynowany, aby osiągnąć pewien zestaw celow.pjecie org rozpatrywac Można w ujeciu:
- rzeczowym -jako rzecz która powstala w wyniku procesow organizowania(przedsiębiorstwo)
- procesowym -jako procs kształtowania struktur organizacji(funkcjoowa.organizacji)
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)