To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
ZAKRES I PRZYKŁADOWE PYTANIA DO KARTKÓWKI NR 4 2006/2007 GRUPA TEMATYCZNA NR 1 - DACHY - WIADOMO Ś CI OGÓLNE (LUB WSPÓLNE DLA RÓ ś NYCH MATERIAŁÓW) 1 Wymień i naszkicuj rodzaje dachów (kształty, forma) stosowanych nad budynkami mieszkalnymi (lub uŜyteczności publicznej / budowli przemysłowych). 2 Naszkicuj i opisz moŜliwości do ś wietlania ś wiatłem naturalnym poddaszy mieszkalnych budynków oraz hal przemysłowych. Podaj wady i zalety poszczególnych rozwiązań. 3 Narysuj w aksonometrii oraz w rzutach (widok z góry i z boku) - dach naczółkowy / półszczytowy / mansardowy / uskokowy (polski). 4 Wymień znane Ci klasyfikacje dachów i rozwiń je 5 Naszkicuj dach wielopołaciowy i na jego podstawie omów podstawowe elementy dachu 6 Omów zasady stęŜania dachów (stalowych, drewnianych i Ŝelbetowych – jakie są zasadnicze róŜnice w rozwiązywaniu tego problemu). 7 Naszkicuj i omów moŜliwości kształtowania płatwi w dachach uwzględniając róŜna materiały i konstrukcje. 8 Naszkicuj sposoby odwodnienia dachów stromych stropodachów i opisz zasady kształtowania tych odwodnień. 9 Omów znane Ci rozwiązania materiałowo-konstrukcyjne przekrywania konstrukcji o duŜej rozpiętości (powyŜej 50m.). Narysuj przykłady, podaj materiały i sposoby wykonania. GRUPA TEMATYCZNA NR 2 – STROPODACHY 1 Narysuj i opisz przykłady podstawowych konstrukcji stropodachów. 2 Wymień znane Ci klasyfikacje stropodachów i naszkicuj po dwa przykłady do kaŜdej z nich. 3 Omów (ze szkicami) zasady wentylowania róŜnych konstrukcji stropodachów. 4 Narysuj przekrój przez stropodach szczelinowy / kanalikowy / odpowietrzany / na blachach trapezowych. Opisz warstwy z uwagi na zastosowane materiały i funkcje przez nie pełnione. 5 Narysuj przekroje poprzeczne stropodachów kanalikowego i szczelinowego. Opisz ich warstwy oraz dokonaj porównania tych rozwiązań. 6 Narysuj rozwiązanie (konstrukcja, warstwy) stropodachu dwudzielnego z zastosowaniem dźwigarów drewnianych / płyt korytkowych. Omów zasady jego prawidłowego funkcjonowania. 7 Narysuj i opisz przykład stropodachu dwudzielnego oraz omów zasady wentylowania tego typu konstrukcji. 8 Omów zastosowanie blach fałdowych w stropodachach – narysuj przykładowe konstrukcje. Omów za szkicami sposoby wentylowania takich stropodachów. 9 Omów moŜliwe mocowania ocieplenia do konstrukcji wsporczej stropodachów stromych i naszkicuj przekroje
(…)
… poprzeczny i podłuŜy wiązara pełnego (lub pustego) dachów jętkowego i płatwiowo-kleszczowego
wykonanych na stropie drewnianym (lub Ŝelbetowym). Opisz wszystkie elementy wiązara wraz z wymiarami, podaj
róŜnice między tymi konstrukcjami i zakres ich stosowania.
Narysuj przekrój poprzeczny i podłuŜny więźby dachowej płatwiowo-kleszczowej ze stolcem podwójnym (lub
pojedynczym) opartej na stropie Ŝelbetowym (lub drewnianym). Podaj nazwy poszczególnych elementów i ich zalecane
wymiary.
Narysuj rozwiązanie róŜnych konstrukcji dachu (więźb dachowych) ze ścianką kolankową (oba przekroje) przy załoŜeniu,
Ŝe strop ostatniej kondygnacji i ścianka są drewniane / murowane. Opisz elementy, podaj niezbędne wymiary.
Narysuj przekroje poprzeczny i podłuŜny wiązara drewnianego pełnego / pustego wieszarowego z dwoma wieszakami…
… z rozwiązań
narysuj szczegół konstrukcji przy okapie
Narysuj przekrój poprzeczny i podłuŜny dachu o ciesielskiej konstrukcji drewnianej przy zadanej rozpiętości dachu (5 –
12 m), ilości i nachyleniu połaci dachowej oraz ewentualnie dodatkowych danych (np. typ stropu ostatniej kondygnacji,
rozmieszczenie ścian nośnych budynku, ocieplenie dachu, rodzaj pokrycia dachowego). Podaj nazwy poszczególnych
elementów…
… i zalecane wymiary.
Narysuj szczegół rozwiązania połączenia wieszaka (na całej wysokości) w dachu wieszarowym z dwoma wieszakami.
Opisz elementy, podaj niezbędne wymiary.
Narysuj i opisz szczegół rozwiązania ścianki kolankowej dla dachu drewnianego jętkowego / płatwiowo-kleszczowego.
Podaj wymiary poszczególnych elementów.
Narysuj moŜliwości kształtowania węzła kalenicy w ciesielskich konstrukcjach…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)