To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
BEZPIECZENSTWO I HIGIENA PRACY 1.obowiązek zapewnienia pracownikom bezpiecznych i higienicznych warunków został podniesiony w art.15 do rangi podstawowych zasad prawa pracy 2.pojęcie bezpieczeństwa i higieny pracy jest synonimem pojęcia ochrony pracy w ścisłym tego słowa znaczeniu
3.nadzóe\r nad stanem bezpieczeństwa i higieny pracy sprawuje państwo przez organy Państwowej Inspekcji pracy i Państwowej Inspekcji Sanitarnej
4.obowiązki pracodawcy w przedmiocie bezpieczeństwa i higieny pracy dzielimy na:
-obowiązki majątkowe
-obowiązki organizacyjne
5.pracodawca zobowiązany jest stosować środki zapobiegające chorobom zawodowym i innym chorobom związanym z warunkami pracy, dostarczać bezpłatnie odpowiednią odzież ochronna, sprzęt ochrony osobistej i środki higieny osobistej
6.każdy przypadek choroby zawodowej lub podejrzenia o taka chorobę pracodawca zobowiązany jest zgłosić do Państwowej Inspekcji Sanitarnej a o wypadku śmiertelnym, ciężkim lub zbiorowym zobowiązany jest zawiadomić inspektora pracy
7.pracodawca zobowiązany jest przeszkolić pracowników przed dopuszczeniem do pracy w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz prowadzić okresowe szkolenia w tym zakresie
8.przestrzeganie przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy jest podstawowym obowiązkiem każdego pracownika w myśl art.211
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)