Badania rynku-opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 56
Wyświetleń: 1015
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Badania rynku-opracowanie - strona 1 Badania rynku-opracowanie - strona 2 Badania rynku-opracowanie - strona 3

Fragment notatki:

Badania rynku - działania, które poprzez informacje budują więź między indywidualnym konsumentem, nabywcą i ogółem społeczeństwa a podmiotem prowadzącym działalność rynkową. Informacje te służą identyfikacji i określeniu zarówno możliwości, jak i przeszkód w działalności rynkowej, projektowaniu, doskonaleniu i ocenie działań rynkowych, obserwacji i kontroli wyników tych działań, coraz lepszemu rozumieniu działania jako procesu rozpoznania jako procesu rozpoznania sposobów, dzięki którym konkretne działania rynkowe mogą być bardziej skuteczne.
Zastosowanie badań rynku: ustalenie celów , np.:
ustalenie celów sprzedaży poprzez znajomość wielkości rynku, głównie ilości klientów (głównie potencjalnych klientów),
ustalenie zamierzonego poziomu zyskowności: znajomość elastyczności popytu,
ustalenie celów finansowych, indywidualnych dla sprzedawców, promocji i reklamy, celów strategicznych.
rozwiązywanie problemów , np.:
spadek sprzedaży,
niska zyskowność,
niezdolność do zaspokojenia popytu.
pomoc w rozwoju firm y , np.:
kto decyduje o zakupie?
dlaczego ta, a nie inna marka?
schematy zakupów.
INFORMACJA MARKETINGOWA występuje w różnych formach i pochodzi z różnych źródeł. Informacja marketingowa ma zastosowanie:
w dziedzinie planowania - umożliwia określenie celu, przewidywanie rezultatu,
w analizie - identyfikacja potrzeb, segmentacja rynku, określenie czynników sprzyjających rozwojowi rynku
w kontroli - porównanie wyników działań z wyznaczonymi celami.
SYSTEM INFORMACJI MARKETINGOWEJ podsystemy ewidencji i rachunkowości wewnętrznej porównanie sprzedaży (ilości i wartości) z latami poprzednimi,
analiza wpływu danej grupy produktów na obrót,
analiza sprzedaży wg klientów,
analiza sprzedaży wg obszaru i analizy zasięgu terytorialnego.
podsystemy wywiadu marketingo wego - zespół środków, które mogą być informacją o rozwoju otoczenia firmy, oceniać szanse i zagrożenia. Najważniejsze to:
kontakty z dostawcami, klientami, dystrybutorami i przedstawicielami,
lektura prasy i specjalistycznych raportów,
lektura specjalistycznych periodyków,
uczestnictwo w konferencjach i seminariach (kontakty nieformalne).
Działania w podsystemie:
zwiększenie roli sprzedawców w gromadzeniu informacji,
zdobywanie informacji od innych podmiotów rynku,
korzystanie z usług firm badawczych,
tworzenie centrów informacji.
podsystemy badań marketingowych - służą rozwiązywaniu specyficznych problemów przedsiębiorstwa, np. do poznania opinii potencjalnych nabywców, o produkcie, przewidywania sprzedaży i skuteczność reklamy.


(…)

…: bank statystyki, bank modeli analitycznych i modeli decyzyjnych oraz odpowiednie oprogramowanie.
PM pozwala na: identyfikowanie prawidłowości i wahań sezonowych sprzedaży, mierzenie wpływu wielu zmiennych na sprzedaż.
Jakość wyników badań i analizy rynku jest wynikiem doboru i dostępności źródeł informacji o zjawiskach rynkowych. Często ze względów finansowych państwa poprzestają na analizie i ocenie…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz