Badania Rynku i Potrzeb Nabywców- opracowanie

Nasza ocena:

5
Pobrań: 91
Wyświetleń: 336
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Badania Rynku i Potrzeb Nabywców- opracowanie - strona 1 Badania Rynku i Potrzeb Nabywców- opracowanie - strona 2 Badania Rynku i Potrzeb Nabywców- opracowanie - strona 3

Fragment notatki:

Badania Rynku i Potrzeb Nabywców
Uzyskane informacje o rynku, także o nabywcach i konsumentach jest pierwszym krokiem do określenia strategii każdego instrumentu marketingu tj.:
wyboru produktu (ustalenie jego ceny)
sposobu wprowadzenia produktu na rynek pozyskania nabywców za pomocą promocji
Podejście marketingowe wymaga traktowania rynku jako zbioru niejednorodnych uczestników różniących się rodzajem potrzeb, poziomem siły nabywczej, motywacją zakupu i podatnością na racjonalne i emocjonalne bodźce rynkowe. Oznacza to konieczność dokonania przez każde przedsiębiorstwo wyboru segmentu lub segmentów rynku dla swej działalności handlowej i usługowej. Segmentem rynku określamy grupę nabywców do których skierowane są towary i usługi. Grupa ta składa się z ludzi o wspólnych potrzebach i możliwościach ich zaspokojenia, podobnych dążeniach i aspiracjach, bądź też ludzi tej samej płci o podobnym wieku, zawodzie, zainteresowaniach itp.
Segmentacja rynku wskazuje z ilu segmentów składa się rynek towaru lub usługi, jaka jest liczebność nabywców i chłonność każdego segmentu.
Segmentacja rynku z punktu widzenia firmy oznacza wybór jednego lub wielu segmentów na których prowadzi swą działalność. Praktycznym wyrazem orientacji przedsiębiorstwa na określony segment rynku jest podejmowanie produkcji tych wyrobów, które zaspokoją potrzeby nabywców tworząc określony segment, dokonanie wyboru kanałów dystrybucji i środków promocji.
Dla każdego zamierzenia rynkowego należy znaleźć odpowiedź na pytanie :
Kim są lub będą nasi klienci?
Jakie mają potrzeby?
Jakie walory produktów będą decydowały o lepszym zapewnieniu satysfakcji nabywców?
Jaki rynek lub segment rynku jest najbardziej właściwy dla naszego produktu?
Jaka jest potencjalna chłonność rynku?
W jakim stopniu zdolności produkcyjne są w stanie zrealizować potrzeby rynku?
Na jakich głównych ogniwach w przedsiębiorstwie i na jakich uczestnikach rynku należy oprzeć realizację zamierzeń produkcyjnych i handlowych?
Dla prowadzenia działalności marketingowej i badania rynku wymogiem jest informacja z różnych dostępnych źródeł w tym wtórnych. Takie badania marketingowe służą do uzyskania informacji o rynku i jej uczestnikach. Informacje w gospodarce rynkowej są szczególnie cenioną wartością. Stanowią pilnie strzeżone tajemnice, ponieważ pozwalają podejmować właściwe decyzje lub też unikać złych decyzji. Informacje gwarantują trafne podejmowanie decyzji i są podstawą robienia dobrego interesu.
Badania - są to celowo prowadzone, podejmowane przez przedsiębiorstwo lub wyspecjalizowane organizacje sposoby gromadzenia, przetwarzania i analizowania danych niezbędnych do podejmowania decyzji marketingowych. ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz