To tylko jedna z 5 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
II. SYSTEM INFORMACJI MARKETINGOWEJ 1. System informacji marketingowej to struktura w której ramach w interakcje wchodzą ludzie, urządzenia i procedury, a w efekcie powstaje uporządkowany przepływ odpowiednich informacji wewnętrznych i zewnętrznych pomagających w podejmowaniu decyzji marketingowych.
2. W ramach tego systemu możliwe jest :
ustalenie, jakie informacje są potrzebne do podjęcia decyzji,
zgromadzenie informacji,
przetwarzanie danych (przy użyciu metod ilościowych),
przechowywanie i ponowne wykorzystanie informacji.
3. W ramach systemu informacji marketingowej wyróżnia się: podsystem ewidencji i rachunkowości wewnętrznej - gromadzi dane o bieżącej działalności przedsiębiorstwa, podsystem wywiadu marketingowego - umożliwia zbieranie informacji o otoczeniu firmy i zachodzących w nim zmianach, podsystem badań marketingowych - służy do rozwiązywania specyficznych problemów decyzyjnych przedsiębiorstw, podsystem modeli - pozwala przetworzyć zgromadzone informacje za pomocą metod statystycznych i ekonometrycznych.
4. Cechy efektywnego Marketingowego Systemu Informacyjnego System nie powinien dostarczać zbędnej informacji i informacji w nadmiarze. Dane powinny być dokładnie oceniane i zgrane z potrzebami informacyjnymi.
Zarówno użytkownicy jak i dostawcy informacji muszą być świadomi podejmowanych decyzji i znać potrzeby informacyjne na każdym etapie procesu podejmowania decyzji. Obie strony muszą się rozumieć i widzieć wspólne interesy.
Nie wystarczy jedynie dostarczać informacji. Jej użytkownicy oczekują często pomocy w podejmowaniu decyzji i kontroli rezultatów. Dzięki temu zdobywają doświadczenie i uczą się podejmować decyzje obarczone ryzykiem.
Użytkownicy informacji powinni akceptować i rozumieć system ich dostarczania.
Marketingowy System Informacyjny jest zawsze elementem przedsiębiorstwa podczas gdy badania marketingowe mogą być prowadzone na zlecenie przez profesjonalne firmy.
5. Różnice między badaniami marketingowymi a systemem informacji marketingowej akcent położony jest na operowanie informacjami zewnętrznymi operuje informacjami zewnętrznymi i wewnętrznymi badania są związane z rozwiązywaniem problemów
związane z rozwiązywaniem problemów i z sygnalizowaniem potrzeb działań zapobiegawczych
funkcjonowanie w sposób skokowy: od projektu do projektu
funkcjonuje w sposób ciągły
nie jest regułą oparcie badań na wykorzystaniu komputera reguła powinno być wykorzystanie komputera badania jako źródło informacji łączy się z systemem informacji marketingowej
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)