Analiza zachowań konsumentów na rynku- opracowanie

Nasza ocena:

5
Pobrań: 119
Wyświetleń: 539
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Analiza zachowań konsumentów na rynku- opracowanie - strona 1 Analiza zachowań konsumentów na rynku- opracowanie - strona 2 Analiza zachowań konsumentów na rynku- opracowanie - strona 3

Fragment notatki:

Analiza zachowań konsumentów na rynku.
I. Rodzaje decyzji jakie konsumenci podejmują na rynku.
Pytania do samego siebie typu : jak rozłożyć posiadane dochody na wydatki póŹniejsze, tj. oszczędności, na wydatki bieżące, tj. na jakie grupy produktów i usług, gdzie dokonamy zakupu, jakiej firmy, marki, kiedy nastąpią wydatki, itd.?
II. Typologia czynników decydujących o zachowaniach na rynku :
1. czynniki kulturowe(największe grupy nabywców) - subkulturowe, ze względu na klasy społeczne - charakteryzują najszersze grupy społeczne i na zachowania ich mają wpływ poziom rozwoju cywilizacyjnego, tradycje, religia, które powodują określone i jednorodne zachowania nabywców na rynku,
czynniki społeczne - czynniki związane z rodziną, w zależności od wielkości rodziny i faz rozwoju rodziny charakteryzujące się inną strukturą wydatków : Model cyklu życia pełnej rodziny:
wiek nabywców 18-35 lat-tworzenie rodziny - faza przedmałżeńska - rodzina jednoosobowa, wydatki przeznaczane na odzież, kosmetyki, rozrywkę, ewentualne bieżące utrzymanie, zawarcie związku małżeńskiego w okresie nie posiadania dzieci - wydatki na oszczędności, mieszkanie, umeblowanie, bieżące utrzymanie, dzieci w wieku do lat 6 - wydatki jw. oraz dodatkowe na żywność dzieci, zabawki, odzież i dzieci w wieku szkolnym - dodatkowe wydatki na ich edukację, 35-50 lat małżeństwa w wieku średnim - rodzina dwupokoleniowa - dorosłe dzieci na całkowitym bądŹ częściowym utrzymaniu rodziców - więcej wydatków na odzież, środki transportu, rozrywkę, wiek 55 lat : wydatki dla dzieci usamodzielniających się (w polskich warunkach)-, inne oszczędności, podróże, spędzenie wolnego czasu, nadrabianie zaległości, wiek przedemerytalny lub emerytalny - wydatki na żywność dietetyczną, usługi medyczne, medykamenty, Podział nabywców (5 grup nabywców na podstawie badań amerykańskich) ze względu na ich stosunek do pojawiających się nowości na rynku, kreowania określonych postaw:
pionierzy lub innowatorzy - 2,5% wszystkich nabywców -cechy demograficzne: 25-35 lat, wysoki poziom wykształcenia i dochodów, przedsiębiorczy; cechy społeczne - należą do różnych grup społecznych, posiadają wspólne cechy demograficzne - kreatorzy przyszłych opinii o produkcie i wzorców konsumenckich, wyczuleni na nowości,
wcześni i póŹni naśladowcy - po ok.30 % wszystkich nabywców - niższe dochody i wykształcenie - ostrożniejsi, sceptycy, nabywają produkt zaakceptowany przez rynek,
nabywcy produktów wycofywanych z rynku - mocno przywiązani di tradycji
do jakiej grupy odniesienia konsument należy
3. demograficzne - związane z cechami indywidualnymi każdego nabywcy, płcią, wiekiem, wykształceniem, miejscem zamieszkania, zawodem, poziomem dochodów,


(…)

… ważności, kraj pochodzenia, sposób przyrządzania, warunki przechowywania, instrukcja przygotowania do spożycia, kod kreskowy, tłumaczenie z obcego języka.
Xxx Marketing wykłady 3
XXX
Wykład
Struktury liniowe
Struktury dywizjonalne pojawiają się, gdy zachodzi konieczność zróżnicowania działalności, gdy przechodzimy od produktu masowego niezróżnicowanego o niewielkiej ilości do produkcji zróżnicowanej…
…, percepcji i uczenia się
wyróżniamy 3 rodzaje potrzeb - indywidualne fizyczne ciała ludzkiego(pragnienie, głód, potrzeba snu, ciepła ciała ludzkiego, zdrowia), pojawiają się okresowo i tak też są zaspokajane; intensywność ich zależy od wieku płci ,wagi ciała; duchowe potrzeby człowieka - uzależnione od własności fizycznych i intelektualnych, mają charakter nieograniczony w odróżnieniu od potrzeb…
… dystrybucji - od produkcji do dostarczenia go do klienta Rodzaje marek:
indywidualne - każdy produkt inną (bardzo kosztowna) grupowa - np. produkty żywnościowe, rodzajowe - od rodzaju produktu (woda kolońska) firmowe - nazwa firmy jest nazwą produktu znaki towarowe producentów i dystrybutorów - sieć - dotyczy nazw produktów żywnościowych przekazywanych dystrybutorom, w przypadku produktów przemysłowych…
…, musi być bardzo dobrze rozwinięty system motywacyjny, by każdy pracownik właściwie odpowiadając za siebie realizował zadania danego przedsięwzięcia
Ewolucja struktur organizacyjnych
Etap 1 - produkcja masowa: dyrektor do spraw produkcji kierownik do spraw finansów, dyrektora do spraw handlowych. W zależności od tego czy działamy w warunkach rynku zróżnicowanego mogą być kierownicy regionalni. Jeżeli mamy do czynienia z małą…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz