Analiza strategiczna TP S.A.

Nasza ocena:

5
Pobrań: 665
Wyświetleń: 4459
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Analiza strategiczna TP S.A. - strona 1 Analiza strategiczna TP S.A. - strona 2 Analiza strategiczna TP S.A. - strona 3

Fragment notatki:

A. Analiza składa się z 37 stron. Główne punkty tej analizy to: historia firmy, usługi telefonii stacjonarnej, dzierżawa łączy, radiokomunikacja, transmisja danych, struktura grupy kapitałowej TP, struktura organizacyjna, zatrudnienie, analiza ekonomiczna, bilanse, rachunek zysków i strat, analiza dynamiki zmiany majątku i kapitałów, rentowność sprzedaży, rentowność majątku, analiza płynności finansowej, analiza PEST, analiza tendencji w otoczeniu, scenariusze optymistyczny i pesymistyczny, scenariusz najbardziej prawdopodobny, otoczenie - źródła szans i zagrożeń, analiza SWOT

Analiza strategiczna TP S.A.
INFORMACJE OGÓLNE O FIRMIE ORAZ PRZEDMIOT DZIAŁALNOŚCI
1.1 Nazwa i siedziba firmy
Telekomunikacja Polska S.A ul Nowy Świat 6/12 00-400 Warszawa
TPSA jest jednym z największych, dynamicznie rozwijających się polskich przedsiębiorstw. Jako operator narodowy, współpracuje z międzynarodowymi organizacjami telekomunikacyjnymi, zapewniając sobie dostęp do najnowszych światowych osiągnięć techniki telekomunikacyjnej oraz współuczestnicząc w ich tworzeniu.
Od chwili powstania konsekwentnie realizuje program rozbudowy i modernizacji sieci telekomunikacyjnej w Polsce. Stale poprawia dostępność usług oraz zwiększa ich różnorodność. Efekty? Co roku blisko milion nowych abonentów może korzystać z  usług telekomunikacji. Wzrostowi ilościowemu towarzyszy stała rozbudowa infrastruktury telekomunikacyjnej.
Oferuje usługi powszechne - telefoniczne, telegraficzne, teleksowe i telefaksowe. Telekomunikacja Polska umożliwia również korzystanie ze specjalistycznych usług transmisji danych, radiokomunikacji oraz dostępu do Internetu.
TP współpracuje z innymi operatorami w dziedzinie telefonii stacjonarnej i komórkowej, a także telefonii przywoławczej, radiotelefonii i łączności dyspozytorskiej.
1.2 Historia firmy oraz przedmiot działalności
Grupa Kapitałowa Telekomunikacji Polskiej jest największą grupą telekomunikacyjną w Europie Środkowej. Działa na rynku telefonii stacjonarnej, transmisji danych, telefonii komórkowej, internetu, cały czas rozszerzając zakres świadczonych usług o nowe obszary biznesowe.
Historia TP liczy zaledwie 10 lat w czasie, których przeobraziła się z przedsiębiorstwa telekomunikacyjnego w nowoczesną firmę teleinformatyczną. 1 stycznia 1992 roku Telekomunikacja Polska rozpoczęła działalność jako jednoosobowa spółka Skarbu Państwa. Swymi korzeniami TP sięga jednak o wiele głębiej, jest kontynuatorką ponad 60-letniej tradycji przedsiębiorstwa państwowego Polska Poczta, Telegraf i Telefon. Na mocy ustawy o łączności z 23 listopada 1990 r. nastąpił rozdział przedsiębiorstwa, w jego wyniku powstała Poczta Polska oraz Telekomunikacja Polska. W momencie wydzielenia TP zaledwie 3,5 mln Polaków miało telefony, wskaźnik telefonizacji wynosił 9,33 aparatów na 100 mieszkańców, a 3,5 tys. miejscowości w kraju nie posiadało łączności telefonicznej. Na koniec 2001 roku wskaźnik telefonizacji wynosił 29,8%, a dzięki wykorzystaniu technologii NMT, nawet najtrudniej dostępne regiony Polski mogą już wkrótce korzystać z usług telefonii stacjonarnej. Telekomunikacja Polska szacuje, że w 2004 roku na 100 mieszkańców będzie przypadało 34,7 aparatów telefonicznych i 43,8 telefonów komórkowych. Z kolei z Internetu będzie korzystało 29,1% Polaków.


(…)

…, Ministerstwo Obrony Narodowej, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, instytucje finansowe oraz dostawcy usług internetowych. Klienci, którzy dzierżawią linie od TP, wnoszą początkową opłatę za przyłączenie, zależnie od typu linii dzierżawionej, oraz miesięczne opłaty abonamentowe złożone ze stałych i zmiennych kwot uzależnionych od rodzaju linii, pojemności linii oraz odległości linii. Strategia TP…
… się segmentów rynku telekomunikacyjnego w Polsce. W roku 2001 przychody TP z tytułu transmisji danych i dostępu stałego do Internetu z protokołem Frame Relay/ATM zwiększyły się o 52,7%. Obecnie Telekomunikacja Polska posiada około 53% udziału w rynku tych usług. Celem strategicznym jest stałe umacnianie pozycji Spółki w tym segmencie. Główne usługi transmisji danych oferowane przez TP to:
Transmisja danych przy użyciu protokołów Frame Relay i ATM na bazie sieci POLPAK T z szybkością przesyłu od 64 kbps do 155 Mbps. Podstawowe usługi obejmują połączenie stacjonarne typu punkt-punkt przy użyciu kanałów PVC, połączenia do Internetu oraz tworzenie Wirtualnych Sieci Prywatnych -VPN.
Usługi dostępu do Internetu na bazie zasobów technicznych sieci POLPAK T i sieci wirtualnej TPNet. TPNet używana jest do dostarczenia…
… z uwzględnieniem transakcji zabezpieczających. W roku 2002 Grupa Kapitałowa Telekomunikacji Polskiej planuje utrzymywać obecny poziom zabezpieczenia przed ryzykiem walutowym. Ze względu na poziom zobowiązań Grupy denominowanych w walutach obcych istotny wpływ na wyniki działalności finansowej Grupy mają zmiany kursów walut. W 2001 roku, podobnie jak i w 2000 roku, zmiany kursów walutowych były korzystne dla Grupy…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz