Analiza kosztów logistyki na przykładzie wybranej firmy

Nasza ocena:

5
Pobrań: 665
Wyświetleń: 6692
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Analiza kosztów logistyki na przykładzie wybranej firmy - strona 1 Analiza kosztów logistyki na przykładzie wybranej firmy - strona 2 Analiza kosztów logistyki na przykładzie wybranej firmy - strona 3

Fragment notatki:



...– ŁOWICZ to rodzina produktów owocowych i warzywnych: dżemów, konfitur, powideł, żurawin, borówek, syropów owocowych, sosów i koncentratów pomidorowych, dań gotowych warzywno - mięsnych oraz mrożonych produktów mącznych i ziemniaczanych. Od ponad 40 lat Łowicz towarzyszy polskim rodzinom. Jest ceniony za wysoką, sprawdzoną jakość i doskonały smak. Produkty ŁOWICZA są naturalne, zdrowe, bez konserwantów. Swoją świeżość zachowują dzięki procesowi pasteryzacji w wysokiej temperaturze - tak jak tradycyjnie konserwuje się produkty w gospodarstwach domowych. Dodatkowo większość produktów zamykana jest wieczkami z klipse...

...Rynek soków owocowych i warzywnych rozwija się w Polsce dopiero od początku lat 90.,
ale zalicza się do bardzo prężnie rozwijających się branż. W ciągu kilkunastu lat rodzimi producenci dominujący w tym sektorze, zbudowali sobie silną pozycję na polskim rynku.
W 2007 roku wyprodukowano w Polsce ogółem 9,88 mln hl soków i napojów owocowych
i owocowo-warzywnych. Ostatnie lata pokazały, że osłabła dynamika wzrostu w tym segmencie rynku napojów bezalkoholowych. Wielkość produkcji soków i napojów owocowych i owocowo-warzywnych była w 2006 roku o 1,3% większa niż w roku poprzednim. Ten kilkuprocentowy wzrost ogółu produkcji soków i napojów owocowych
i owocowo-warzywnych był w dużej mierze wygenerowany dzięki wzrostowi produkcji soku pomidorowego o prawie 37...

...Badanie efektywności systemu dystrybucji przedsiębiorstwa jest problemem złożonym. Wynika to głównie z faktu szerokiego zakresu działań i procesów realizowanych w ramach tego systemu. Jako że efektywność systemu może być mierzona z punktu widzenia różnych aspektów jego funkcjonowania i na różnych poziomach, to ważne jest, by określić jak rozumiany jest system dystrybucji oraz co rozumiemy przez jego efektywność...

WYŻSZA SZKOŁA CŁA I LOGISTYKI
W WARSZWIE
EKONOMIKA LOGISTYKI
ANALIZA KOSZTÓW LOGISTYKI NA PRZYKŁADZIE WYBRANEJ FIRMY
(ANALIZA KOSZTÓW LOGISTYKI W PROCESIE DYSTRYBUCJI)
Oleg Oleksyn,
stydent WSCiL, grupa L12Z2
Spis treści:
Ogólna charakterystyka przedsiębiorstwa Agros Nova
Agros Nova jest ekspertem i liderem przetwórstwa owocowo-warzywnego w Polsce. W trzech zakładach, wyposażonych w najnowocześniejszą technologię i spełniających unijne standardy bezpieczeństwa żywności wytwarzane są soki, nektary i napoje (w opakowaniach szklanych i kartonowych), produkty dżemowe i pomidorowe, zupy, sosy i dania gotowe oraz inne przetwory warzywne.
Strategia rozwoju biznesu Agros Nova oparta jest na trzech filarach :
FILAR I - soki, nektary, napoje niegazowane (SNNN)
FILAR II - przetwory owocowo- warzywne
FILAR III - potrawy gotowe
Rys. 7. Filary biznesu Agros Nova Sp. z o.o.
Źródło: www.agrosnova.pl
Trzy filary biznesu firmy oznaczają aktualnie obecność Agros Nova w dziesięciu kategoriach i segmentach rynkowych. W większości z nich jest na pierwszym, drugim lub trzecim miejscu. Każda kategoria ma swoją rolę w biznesie spółki. Najpotężniejszy jest SNNN, który stabilizuje biznes Agros Nova na poziomie przychodowym.
Rys. 8. Soki, nektary, napoje niegazowane (bez PET) - I filar
(średnie udziały wartościowe za 2008 r., AC Nielsen )
Rys. 9. Rynek produktów dżemowych - II filar (średnie udziały wartościowe za 2008 r., AC Nielsen )
Rys. 10. Rynek koncentratów - II filar
(średnie udziały wartościowe za 2008 r., AC Nielsen )
Rys. 11. Rynek sosów gotowych - III filar
(średnie udziały wartościowe za 2008 r., AC Nielsen )
Rys. 12. Rynek zup gotowych - III filar

(…)

… owocowych marki Łowicz w 6 smakach w butelkach z innowacyjnym korkiem - niekapkiem
sierpień 2005 - wprowadzenie nowej marki Łowicz Śniadania Świata: innowacyjnych niskosłodzonych dżemów z dużymi kawałkami egzotycznych owoców
luty 2006 - Łowicz wprowadza na rynek innowacyjną kategorię produktów stanowiących połączenie dżemu z naturalnych owoców z pyszną mleczną czekoladą: Łowicz Czeko Dżemi
kwiecień 2006…
… w 2007 r.;
soki owocowe, bez cytrusów, nieskoncentrowane: 1,5 1 mln hl w 2006 r. - 1,4 mln hl w 2007 r.;
napoje owocowe: 1,81 mln hl w 2006 r. - 1,73 mln hl w 2007 r.
sok pomidorowy: 1,87 mln hl w 2006 r. - 2,58 mln hl w 2007 r.
Przyczyną spadku produkcji soków i napojów owocowych jest z jednej strony nasycenie rynku, z drugiej natomiast pogorszenie się sytuacji ekonomicznej konsumentów, poszukujących…
… dżemowych i marmolad. Badania wykazały także, że najczęściej wybieraną marką dżemów była marka Łowicz.
Rys. 16. Kanały dystrybucji mrożonek wg wartości sprzedaży Rys. 17. Lokalizacja sprzedaży produktów dżemowych
Rys. 18. Deklarowane marki najczęściej spożywanych dżemów
Przedsiębiorstwo Agros Nova w Łowiczu posiada także swój przyzakładowy sklep, w którym prowadzi sprzedaż detaliczną i hurtową. Jak wynika…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz