Akredytywa I. Akredytywa dokumentowa Bank otwierający akredytywę (działając na zlecenie klienta, ale we własnym imieniu) zobowiązuje się wobec osoby trzeciej (beneficjenta), że dokona na jego rzecz zapłaty akredytywy ustalonej kwoty pieniężnej. Zapłata ta jest uzależniona od spełnienia przez beneficjenta warunków określonych w akredytywie. Zobowiązanie to następuje w formie pisemnej. Staje się ono wymagalne z chwilą przedstawienia przez beneficjenta określonych dokumentów.
Akredytywa musi w szczególności zawierać:
- nazwa i adres zleceniodawcy
- nazwa i adres beneficjenta
- kwota i waluta akredytywy
- termin ważności akredytywy
- opis dokumentów, które musi przedstawić beneficjent w celu żądania wypłaty w ramach akredytywy
II. Akredytywa pieniężna
Bank otwierający akredytywę (działając na zlecenie klienta, ale we własnym imieniu) zobowiązuje się wobec innego banku, że dokona zwrotu kwot wypłaconych beneficjentowi lub skupi weksle trasowane ciągnione przez beneficjenta na wskazany bank.
Zobowiązanie to następuje w formie pisemnej. Staje się wymagalne z chwilą wypłaty dokonanej beneficjentowi na zasadach określonych w akredytywie, pod warunkiem przedstawienia przez beneficjenta dokumentu tożsamości. Akredytywa musi w szczególności zawierać:
- nazwa i adres osoby upoważnionej do dokonywania wypłat
- kwota i waluta akredytywy
- termin ważności akredytywy
W akredytywie można ustalić dodatkowe warunki, które musi spełnić beneficjent, aby doszło do wypłaty.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)