Żywność funkcjonalna

Nasza ocena:

3
Pobrań: 77
Wyświetleń: 945
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Żywność funkcjonalna - strona 1 Żywność funkcjonalna - strona 2

Fragment notatki:

Żywność funkcjonalna Żywność funkcjonalną można wytwarzać przez:
Zwiększenie lub zmniejszenie w produkcie określonego pozytywnego lub negatywnego składnika czynnego. Z tą metodą wiąże duże nadzieje genetyka molekularna.
Dodając do produktu żywnościowego określone biologiczne składniki
Główne kierunki rozwoju produkcji żywności funkcjonalnej mają na celu:
Przeciwdziałanie powstawaniu chorób: krążenia, cukrzycy, nowotworowych
Wspieranie rekonwalescencji, np. pooperacyjnej
Wspomaganie systemu immunologicznego, np. alergenność
Oddziaływanie na procesy fizjologiczne i emocjonalne, np. intensywny wzrost
Regulację podstawowych procesów metabolicznych, np. regulacja działania układu pokarmowego
Opóźnienie procesów starzenia się, np. osteoporoza, Parkinson
Wspomaganie wydolności fizycznej i psychicznej
Usuwane składniki: tłuszcz, cukier, sole sodu
Dodawane składniki: błonnik pokarmowy (polepszenie perystaltyki jelit), fitosterole (obniżenie poziomu LDL), białka sojowe, flawonoidy, glikozydy, hydrokoloidy, L-karnityna, kofeina, keratyna, kwasy tłuszczowe Omega-3 i Omega-6, lecytyna i choina, polifenole, probiotyki, bakterie kwasu mlekowego, sole wapnia, sole żelaza, tauryna, witaminy, sole magnezu
Opracowanie procesu wytwarzania możliwość zwiększenia skali
efekty jakościowe vs koszty wytworzenia
Produkcja próbna urządzenia ze skali przemysłowej w warunkach kontrolowanych
wszystkie elementy procesu ściśle kontrolowane (surowce, parametry procesów jednostkowych, pomiar wydajności, testy trwałościowe)
Strategia wprowadzenia produktu na rynek testy w mniejszej skali, np. sklepach firmowych
wybór optymalnego terminu
informacje o walorach produktu dla personelu i sklepów
promocja, materiały reklamowe
Badanie przyjęcia produktu na rynku Podsumowanie Kryteria sukcesu
ciągłe monitorowanie rynku dla zrozumienia potrzeb konsumentów
precyzyjne określenie celu opracowania produktu i jego charakterystyki
praca zespołowa
poprawne wykonanie prób i obiektywna ocena jakości produktu
weryfikacja w testach konsumenckich
przyjęcie skutecznej strategii wprowadzenia produktu na rynek
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz