To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Zintegrowana komunikacja marketingowa:
Zarządzanie dialogiem firmy z jej otoczeniem rynkowym
Komunikowanie otoczeniu rynkowemu wszelkich wartości firmy (silnych stron i przewag konkurencyjnych) przez zastosowanie skoordynowanych działań marketingowych
Komunikowanie otoczeniu tożsamości firmy, a więc charakterystycznych ją cech wyróżniających
Pojęcie szersze niż promocja
Ma spowodować by wszystkie działania marketingowe, w tym promocyjne przekazywały jednolity zawarty obraz firmy i jej oferty Zintegrowana komunikacja marketingowa - elementy:
Rozpoznanie, co stanowi przewagę konkurencyjną firmy i jakie cechy firmy należy przede wszystkim komunikować otoczeniu
Rozpoznanie, kto powinien być głównym odbiorcą komunikatów
Planowanie działań komunikacji marketingowej, w tym określenie priorytetów (informacje, które należy eksponować) Nadzór nad procesem komunikacji i pełna kontrola jakości i ilości komunikatów wypływających z firmy
Kontrola skutków komunikacji i koordynowanie planów komunikacji Zintegrowana komunikacja marketingowa - tendencje:
Konieczność bliskiego kontaktu z klientami - marketing partnerski
Reagowanie na potrzeby klientów i dostosowanie się, tam gdzie to możliwe do indywidualnych potrzeb
Rola komunikacji bezpośredniej - adresowanej do konkretnego odbiorcy (ang. one-to-one communication, direct response Communications, direct marketing)
Rośnie rola szczegółowych badań marketingowych, badań potrzeb klientów, posiadania szczegółowej i aktualnej bazy o klientach Zintegrowana komunikacja marketingowa - 10 zasad: Wszystko, co firma robi może być komunikatem marketingowym przesyłanym do otoczenia rynkowego firmy. Komunikacja to nie tylko formalna promocja.
Każdy komunikat (w tym również zaniechanie informacji) wpływa na wizerunek firmy (marki). Należy zatem uświadomić wszystkim pracownikom firmy, że wizerunek tworzy każdy, a nie tylko dział promocji.
Każdy komunikat powinien być świadomie przez firmę kształtowany(zgodnie z jej strategią marketingową) i przez nią kontrolowany. Całość komunikatów powinna stanowić zintegrowany, logiczny ciąg działań synergicznie wpływający na otoczenie.
Komunikacja winna być dostosowana do specyfiki wcześniej zbadanego odbiorcy (zindywidualizowaną)
Odbiorcą komunikacji marketingowej jest nie tylko odbiorca towaru (klient)
Komunikacja powinna zakładać dialog z odbiorcą (przepływ informacji w obie strony)
Należy stale kontrolować komunikaty marketingowe konkurentów.
Należy stale kontrolować reakcje otoczenia rynkowego an komunikaty marketingowe firmy.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)