Komunikacja marketingowa - charakterystyka

Nasza ocena:

3
Pobrań: 343
Wyświetleń: 2009
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Komunikacja marketingowa - charakterystyka  - strona 1 Komunikacja marketingowa - charakterystyka  - strona 2 Komunikacja marketingowa - charakterystyka  - strona 3

Fragment notatki:


Komunikacja marketingowa:
Komunikacja formalna (promocja)
Komunikacja nieformalna
Elementy Komunikacji marketingowej:
Komunikacja formalna
Reklama ATL i BTL
Promocja bezpośrednia
Public relations
Akwizycja i promocja sprzedaży
Cechuje ją to, że:
Odbywa się w postaci zaplanowanych akcji
Realizowana przez konkretne służby marketingowe
Etapy komunikacji marketingowej:
Komunikacja nieformalna - wszystkie inne działania, poza promocją, które w sposób bezpośredni lub pośredni niosą komunikaty marketingowe do otoczenia rynkowego i z tego otoczenia je pobierają:
Komunikaty poprzez działania społeczne i charytatywne
Komunikacja przez badania marketingowe
Cechuje ją to, że:
Odbywa się niejako „na co dzień”, „przy okazji”
Powinna być wpisana w obowiązki każdego pracownika
Nie można jej oddzielić od codziennych działań i zachowań pracowników Elementy komunikacji marketingowej - nieformalne:
Komunikaty związane z firmą jako organizacją
Wizja - misja - cele rynkowe - strategie
Posiadanie formalnego zapisu wymienionych wartości może świadczyć dobrze o firmie; taka firma wie dokąd zmierza i jaką drogę; brak jasnej misji, celów i strategii uznawane jest za wadę firmy
Przewagi konkurencyjne
To korzyści dla odbiorcy - unikanie cechy firmy i jej towarów; każdy pracownik powinien umieć odpowiedzieć na pytanie co wyróżnia moją firmę?
Sposoby zarządzania
Mogą mieć wpływ na wizerunek firmy, zwłaszcza z którą klient ma bezpośredni kontakt; klarowny podział obowiązków, brak biurokracji, szybkie podejmowanie decyzji - są łatwo zauważalne w kontaktach handlowych i wyraźnym komunikatem
Wielkość firmy, udział w rynku, branży, miejsce wśród konkurentów
Umiejscowienie w czołówkach rankingów pomogą w interesach, ale też skojarzenia: monopolista Wyniki finansowe - kondycja finansowa
Jeśli możemy pochwalić się dobrą kondycją finansową, należy to wykorzystać promocyjnie; dobra kondycja finansowa tworzy dobry wizerunek; nie mamy długów jesteśmy wiarygodnym płatnikiem
Lokalizacja - lokal (estetyka na zewnątrz i wewnątrz)
Bardzo bezpośredni komunikat dla tych co odwiedzają firmę: klient ocenia firmę na podstawie tego co w niej zobaczy, skojarzenie wysokiej jakości Historia firmy - tradycje:
Umiejętnie wykorzystana historia firmy może wokół niej tworzyć dobrą aurę
Jeśli firma ma mity i legendy; to z pewnością będzie pozytywniej odebrana niż przeciętna, nijaka, z tajemniczą przeszłością i niepewną przeszłością Kadra kierownicza
Osobowość prezesów, dyrektorów, członków zarządu są często kojarzone z wartościami firmy


(…)

… zauważanie naszej firmy i przychylność władz, lobbing Grupa odniesienia - to grupa społeczna, w której chciałaby się znaleźć nasz potencjalny klient; grupa do której aspiruje i której postępowanie będzie naśladował; promocja skierowana do tej grupy może dać efekty nie tylko w postaci zakupionych wyrobów przez członków grupy, ale również naśladowców, podobnie jak w przypadku liderów opinii
Dziennikarze…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz