zastosowanie marketingu

Nasza ocena:

3
Pobrań: 28
Wyświetleń: 1253
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
zastosowanie marketingu - strona 1

Fragment notatki:


Specyficzne zastosowanie marketingu: Marketing w sferze usług marketing w organizacjach nie nastawionych na zysk marketing społeczny Specyficzne zastosowania marketingu Marketing w sferze usług Stosowanie marketingu w sferze usług różni się wyraźnie od marketingu dóbr materialnych, zwłaszcza dóbr konsumpcyjnych. Aby zastosować marketing w sferze usług, konieczne jest zrozumienie przez działające w niej przeds.istoty marketingu usług. Istnieją dwa rodzaje marketingu:
Marketing masowy -nastawionego na przeciętnego nabywcę-np.. reklama i ksztaltowanie cen.Działania marketingowe nastawione na masowego nabywcę mogą tylko jednak wspierać działania uruchamiane w interakcjach usługobiorca-usługodawca
Marketing interakcyjny -działania uruchamiane w interaakcjach powinny spowodować aby kontynuacją tego zainteresowania była sprzedaz uslugi.
Uznawanie istotnej roli czynnika ludzkiego leglo u podstaw sformułowania koncepcji marketingu wewnętrznego-koncepcja ta wynika z przekonania ze przeds. Uslugowe chcąc działać efektywnie i sprzedawać usługi nabywcom, musżą przede wszystkim sprzedawać pracę zatrudnionemu personelowi Marketing w organizacjach nie nastawionych na zysk Marketing może być stosowany w organizacjach pozagospodarczych, których aktywność przejawia się przede wszystkim w sferze usług społecznych i publicznych- organizacje działające w tej sferze okreslane są mianem organizacje niedochodowe. Klasyfikacja organizacji niedochodowych ze względu na przedmiot ich działania:
Uslugi ( zaspokejenie różnorodnych potrzeb społecznych)
Osoba (wywołanie i utrwalanie uwagi, zainteresowania i preferencji odbiorców wobec osoby)
Idea (przekonywanie do określonych idei)
Organizacja (wpływanie na akceptowane celów organizacji)
Organizacje niedochodowe mogą być finansowane z bardzo różnych źródeł np. subsydia państwowe lub lokalne, fundacje, kapital prywatny, darowizny, prywileje finansowe.
Cechy organizacji niedochodowych :
Zróznicowanie kontrahentów
Wielorakość celów
Charakter oferty
Presja społeczna
Dualne zarządzanie
Kategorie konumentów organizacji niedochodowych:klienci, kuratorzy,publiczność,społeczeństwo
Marketing społeczny ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz