Zasady zarządzania jakością ZZJ - określają stosunek przedsiębiorstwa i jego pracowników do ogólnie zrozumianych problemów jakości
Do zadań zarządzania jakością ZZJ zalicza się :
Zasady Deminga
Zasada „ciągłego doskonalenia procesów” (Kaizena)
Zasada „zera defektów”
Zasada pracy zespołowej ZZJ: Mają oddziaływanie długotrwałe, określają strategię rozwoju przedsiębiorstwa
Wykraczają poza ramy przedsiębiorstwa
Nie dają wytycznych operacyjnych
Otrzymywane są na wszystkich etapach w cyklu istnienia wyrobu
Orientacja na klienta oznacz że wskazane jest aby organizacje rozumiały obecne i przyszłe potrzeby klienta, spełniały jego wymagania, a także działały w taki sposób, aby wykraczać ponad jego oczekiwania.
Przywództwo odnosi się do najwyższego kierownictwa, które ustala jedność celu i kierunki działania organizacji. Powinni oni tworzyć i utrzymywać środowisko wewnętrzne, w którym ludzie będą mogli w pełni zaangażować się w osiąganie celów organizacji.
Zaangażowanie ludzi dotyczy wszystkich członków organizacji, na wszystkich jej szczeblach. Całkowite zaangażowanie ludzi pozwala na wykorzystanie ich zdolności i umiejętności dla dobra organizacji.
Podejście procesowe dotyczy działań jakie odbywają się w obrębie organizacji. Z większą efektywności uzyska się wynik działania przy wykorzystaniu dostępnych zasobów i przekształcaniu wejścia w wyjścia jeżeli będzie ona zarządzane jako proces.
Podejście systemowe do zarządzania odnosi się do identyfikowania, zrozumienia i zarządzania wzajemnymi powiązaniami-procesami jako systemem. Takie postępowanie przyczynia się do zwiększenia skuteczności i efektywności organizacji w osiąganiu postawionych celów.
Ciągłe doskonalenie dotyczy całej organizacji i wszytskich działań jakie odbywają się w jej obrębie.
Podejmowanie decyzji na podstawie faktów, analizie danych i informacji.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)