Zasady załadunku statków

Nasza ocena:

3
Pobrań: 140
Wyświetleń: 1589
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zasady załadunku statków - strona 1

Fragment notatki:

ŁADUNKOZNAWSTWO Zasady załadunku statków 1)Zasady załadunku statku zawijającego do kilku portów: -Ładunki przeznaczone w pierwszej kolejności do wyładunku należy ładować ostatnie -Ładunki   należy   rozmieścić   możliwie   w   kilku   ładowniach   w   ilościach,   które   zapewniają  równoczesne lub zbliżone w czasie zakończenia wyładunku z wszystkich ładowni -Ładunki przeznaczone do różnych portów, należy stosownie odseparować, aby uniknąć zmieszania  ładunków i wyładowania ładunku nie przeznaczonych do danego portu. Trymowanie  – rozmieszczenie ładunków sypkich;  Sztauowanie  – rozmieszczenie, segregacja ( bierze się pod uwagę bezpieczeństwo, właściwości…);  używa się materiałów sztauerskich 2)Biorąc pod uwagę własności towarów należy unikać: -Umieszczania   w  tym   samym   pomieszczeniu   ładunków  płynnych   oraz   suchych   (  jeżeli   jest   to  niemożliwe – oddzielić, układając ładunki suche nad płynnymi) Mocne elektrolity  – uznane za substancje żrące -Umieszczania ładunków wilgotnych z ładunkami suchymi, higroskopijnymi -Umieszczania   ładunków   wydzielających   lotne   substancje   razem   z   ładunkami   o   własnościach  sorpcyjnych -Umieszczani ładunków wydzielających pyły z ładunkami wrażliwymi -Umieszczania ładunków wrażliwych na wahania temperatur w pobliżu źródeł ciepła lub zimna Źródła ciepła– paliwa, silnik ; Źródła zimna –chłodnia,strefy klimatyczne, zimna prądy -Umieszczania ładunków ciężkich na ładunkach lekkich, kruchych, łamliwych lub posiadających  słabe opakowania 3)Wyłożenie materiałów sztauerskich ma na celu -Umocowanie ładunku -Oddzielanie poszczególnych warstw ładunków -Wypełnienie wolnych miejsc -Odseparowanie ładunków jednych od drugich -Zabezpieczenie opakowania i towaru przed uszkodzeniem wskutek zgniecenia, zamoczenia itp. 4)Na pokładzie przewozi się następujące ładunki: -Ładunki niebezpieczne, które z powodu swych własności muszą być przewożone na pokładzie  ( materiały żrące jak kwas, ciekłe środki dezynfekcyjne i inne ) -Ładunki, których rozmieszczenie pod pokładem, byłoby niecelowe lub niemożliwe z powodu ich  wymiarów lub kształtów np. konstrukcje metalowe, małe jednostki pływające, lokomotywy -Ładunki lekkie ( Drewo, korek itp. ), które ładuje się na pokład w celu lepszego wykorzystania   nośności statku ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz