Zasady ustawiania obciążenia - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 28
Wyświetleń: 525
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zasady ustawiania obciążenia - wykład - strona 1 Zasady ustawiania obciążenia - wykład - strona 2

Fragment notatki:

Zasady ustawiania obciążenia
Obciążenie zasadniczo ustawia się w osi projektowanych torów, z tym, że jeśli tor jest ułożony na podsypce, należy uwzględnić ewentualne przesunięcie osi toru o ± 0,10 m. Tor obciąża się zarówno obciążeniem siłami skupionymi P, jak i obciążeniem ciąg­łym p. W przypadku obciążenia P stosuje się następujące zasady:
- obciążenie siłami P może wystąpić jednokrotnie,
- obciążenie siłami P może wystąpić w niepełnej ich liczbie i z pominięciem do­wolnej siły, czyli mogą wystąpić 4, 3, 2 lub 1 siła, przy czym nie muszą to być koniecznie kolejne siły z układu; każdy układ tak określonych sił może wystąpić jednokrotnie, tzn. nie można np. w jednym miejscu ustawić dwóch sił ze schematu, a w innym kolejnych dwóch.
Ustawiając obciążenie ciągłe p stosuje się następujące zasady:
- obciążenie ciągłe p może wystąpić po obu stronach obciążenia siłami skupiony­mi,
- obciążenie p może być przerywane dowolną ilość razy, jeśli wpłynie to w sposób niekorzystny na obliczaną wielkość statyczną.
Specyficzne zasady obciążania występują w przypadku mostów wielotorowych. W mostach wielotorowych należy rozważyć dwa sposoby obciążenia:
- obciąża się dwa dowolnie wybrane tory pełnym obciążeniem odpowiadającym danej klasie obciążenia obiektu,
- w przypadku większej liczby torów niż 2, obciąża się wszystkie tory, ale obciąże­niem o wartości odpowiadającej 75% obciążenia odpowiadającego danej klasie
obciążenia obiektu.
Jako miarodajny do wymiarowania przyjmuje się ten sposób obciążenia, który daje większe wartości sił wewnętrznych.
W przypadku obliczania stanów granicznych nośności musi dodatkowo prze-mnażać podane obciążenie przez współczynnik obciążeniowy yf.
Jeśli jakieś obciążenie występuje bardzo rzadko, wtedy można je potraktować jako obciążenie wyjątkowe. Przy obliczaniu wpływu takiego obciążenia na kon­strukcję można zastosować ulgowe współczynniki obciążenia #-Qak dla układu wy­jątkowego) oraz zredukowaną wartość współczynnika dynamicznego ętlv, przy zało­żeniu, że prędkość przejazdu takiego obciążenia przez obiekt będzie odpowiednio zmniejszona. O stosowaniu kryterium wyjątkowości każdorazowo decyduje admi­nistracja kolei.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz