Zasady ustawiania obciążenia taborem samochodowym - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 154
Wyświetleń: 2079
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zasady ustawiania obciążenia taborem samochodowym - wykład - strona 1 Zasady ustawiania obciążenia taborem samochodowym - wykład - strona 2

Fragment notatki:

Zasady ustawiania obciążenia taborem samochodowym
Obciążenie taborem samochodowym ustawia się wyłącznie na jezdni mostów dro­gowych. Wyjątek stanowią obiekty drogowo - tramwajowe, z wbudowanym toro­wiskiem, na których obciążenie taborem samochodowym ustawia się w określo­nych przypadkach również na torowisku tramwajowym.
Obciążenie q może być ustawione na całej szerokości jezdni - od krawężnika do krawężnika. Wyjątek stanowią mosty z barierami ochronnymi usytuowanymi bliżej niż 50 cm od krawężnika. W takich przypadkach pozostawia się nieobciążony pas jezdni o takiej szerokości, by zachowana odległość obciążenia od krawężnika wy­nosiła co najmniej 50 cm. Również w mostach bezkrawężnikowych pozostawia się nie obciążony pas jezdni o szerokości 50 cm, licząc od krawędzi jezdni. Obciążenie q może być przerwane dowolną ilość razy i to zarówno wzdłuż, jak i w poprzek mostu.
Obciążenie K może wystąpić tylko jeden raz na długości mostu (podobnie jak obciążenie samochodami S). Ustawia się je tak, by oś pojazdu była równoległa do osi mostu. W mostach z krawężnikami oś pojazdu nie może znajdować się bliżej jak 2,0 m od linii krawężnika (oś koła min. 0,65 m od krawężnika), a w mostach bezkra-wężnikowych nie bliżej niż 2,5 m od linii poręczy lub bariery ochronnej. W obciąże­niu K mogą wystąpić wybrane naciski osi lub koła w dowolnej konfiguracji, np. tylko dwie dowolne osie lub jeden rząd kół pojazdu K.
Zasadę ustawienia obciążenia pojazdu K w przekroju poprzecznym przęsła po­kazano na rysunku 7.20.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz