To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Zasady ustawiania obciążenia taborem samochodowym
Obciążenie taborem samochodowym ustawia się wyłącznie na jezdni mostów drogowych. Wyjątek stanowią obiekty drogowo - tramwajowe, z wbudowanym torowiskiem, na których obciążenie taborem samochodowym ustawia się w określonych przypadkach również na torowisku tramwajowym.
Obciążenie q może być ustawione na całej szerokości jezdni - od krawężnika do krawężnika. Wyjątek stanowią mosty z barierami ochronnymi usytuowanymi bliżej niż 50 cm od krawężnika. W takich przypadkach pozostawia się nieobciążony pas jezdni o takiej szerokości, by zachowana odległość obciążenia od krawężnika wynosiła co najmniej 50 cm. Również w mostach bezkrawężnikowych pozostawia się nie obciążony pas jezdni o szerokości 50 cm, licząc od krawędzi jezdni. Obciążenie q może być przerwane dowolną ilość razy i to zarówno wzdłuż, jak i w poprzek mostu.
Obciążenie K może wystąpić tylko jeden raz na długości mostu (podobnie jak obciążenie samochodami S). Ustawia się je tak, by oś pojazdu była równoległa do osi mostu. W mostach z krawężnikami oś pojazdu nie może znajdować się bliżej jak 2,0 m od linii krawężnika (oś koła min. 0,65 m od krawężnika), a w mostach bezkra-wężnikowych nie bliżej niż 2,5 m od linii poręczy lub bariery ochronnej. W obciążeniu K mogą wystąpić wybrane naciski osi lub koła w dowolnej konfiguracji, np. tylko dwie dowolne osie lub jeden rząd kół pojazdu K.
Zasadę ustawienia obciążenia pojazdu K w przekroju poprzecznym przęsła pokazano na rysunku 7.20.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)