Obciążenie tłumem pieszych i obciążenie kładek pieszo-jezdnych
Obciążenie thimem pieszych ogólnie dostępnych chodników i kładek należy przyjmować, niezależnie od klasy obciążenia taborem samochodowym, jako obciążenie równomiernie rozłożone, bez współczynnika dynamicznego.
Należy przyjmować następujące wartości obciążenia tłumem:
Obciążenie to można ustawiać na chodnikach w dowolny sposób, z możliwością wielokrotnego przerywania. Obciążenie tłumem pieszych, w przypadku obliczania dźwigarów głównych mostów drogowych (w tym również tramwajowych) lub gdy obciążenie tłumem nie wywołuje większych sił wewnętrznych niż inne obciążenia zmienne, zalicza się w zasadzie do dodatkowego układu obciążeń. Oczywiście kładki dla pieszych stanowią wyjątek, dla nich obciążenie tłumem pieszych jest obciążeniem podstawowym.
Na obciążenie wyjątkowe należy również sprawdzać chodniki. Jako obciążenie wyjątkowe przyjmuje się obciążenie pojazdem samochodowym wg tablicy 7.9 i rysunku 7.19, zależnie od klasy obciążenia, bez współczynnika dynamicznego. Obciążenie to ustawia się w odległości 0,5 m od osi podłużnej nacisku koła od krawędzi pomostu w położeniu równoległym (niezależnie od miejsca usytuowania poręczy czy bariery ochronnej). Oczywiście z obciążeniem taborem samochodowym na chodniku nie może równocześnie wystąpić obciążenie tłumem pieszych.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)