Obciążenie tłumem pieszych i obciążenie kładek pieszo-jezdnych - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 385
Wyświetleń: 4011
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Obciążenie tłumem pieszych i obciążenie kładek pieszo-jezdnych - wykład - strona 1

Fragment notatki:

Obciążenie tłumem pieszych i obciążenie kładek pieszo-jezdnych
Obciążenie thimem pieszych ogólnie dostępnych chodników i kładek należy przyj­mować, niezależnie od klasy obciążenia taborem samochodowym, jako obciążenie równomiernie rozłożone, bez współczynnika dynamicznego.
Należy przyjmować następujące wartości obciążenia tłumem:
Obciążenie to można ustawiać na chodnikach w dowolny sposób, z możliwo­ścią wielokrotnego przerywania. Obciążenie tłumem pieszych, w przypadku obli­czania dźwigarów głównych mostów drogowych (w tym również tramwajowych) lub gdy obciążenie tłumem nie wywołuje większych sił wewnętrznych niż inne ob­ciążenia zmienne, zalicza się w zasadzie do dodatkowego układu obciążeń. Oczywi­ście kładki dla pieszych stanowią wyjątek, dla nich obciążenie tłumem pieszych jest obciążeniem podstawowym.
Na obciążenie wyjątkowe należy również sprawdzać chodniki. Jako obciąże­nie wyjątkowe przyjmuje się obciążenie pojazdem samochodowym wg tablicy 7.9 i rysunku 7.19, zależnie od klasy obciążenia, bez współczynnika dynamicznego. Obciążenie to ustawia się w odległości 0,5 m od osi podłużnej nacisku koła od kra­wędzi pomostu w położeniu równoległym (niezależnie od miejsca usytuowania po­ręczy czy bariery ochronnej). Oczywiście z obciążeniem taborem samochodowym na chodniku nie może równocześnie wystąpić obciążenie tłumem pieszych.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz