Zasady konstruowania kwestionariuszy badawczych - omówienie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 77
Wyświetleń: 539
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zasady konstruowania kwestionariuszy badawczych - omówienie - strona 1 Zasady konstruowania kwestionariuszy badawczych - omówienie - strona 2

Fragment notatki:

Zasady konstruowania kwestionariuszy badawczych:
Wprowadzenie do badania: „list” - kto, co, dlaczego, jak
Blok dotyczący pytań:
Układ pytań
Rodzaj pytań
Polecenie/a „Metryczka”- zazwyczaj na końcu/ dane o respondencie
Podziękowanie
Rodzaje pytań:
Otwarte/ zamknięte
Jednokrotnego wyboru/ wielokrotnego/ wielokrotnego ze wskazaniem na najważniejszą
Pytanie „bez filtra” (bez rozwinięcia)/ pytanie „ z filtrem” (jeśli odpowiesz tak to co dalej)
Pytania tabelaryczne- jak arkusz oceny zajęć
Zadania niedokończone Skale
Układ pytań:
Od najmniej skomplikowanych do bardziej
Łączenie pytań w bloki tematyczne (układ schodkowy: trudność - nowy temat- trudność)
Forma graficzna układu pytań- ładnie, przejrzyście
Miejsce: precyzja poleceń do każdego pytania, sposób kodowania odpowiedzi (do wiadomości osoby kodującej), forma metryczki- informacje o respondencie
Trzeba wiedzieć co i do czego jest potrzebne, wtedy wiadomo czy pytać o wiek, rocznik urodzenia
Złe pytanie: Nieprawda, że nie lubię psów T N Jak układać pytania?
Krótkie pytania Jasne i precyzyjne (unikaj podwójnych przeczeń, nie używaj zaimków, jeśli nie wiadomo do czego się odnoszą, wyrażeń wieloznacznych i żargonu fachowego)
Adekwatność kulturowa
Pytania jednowymiarowe (nie łączyć kilku pytań w jedno)
Przedstawiaj do wyboru odpowiedzi wzajemnie rozłączne Nie pisz pytań obciążanych np.: czy zgadzasz się z głupim twierdzeniem
Nie zadawaj pytań wprawiających w zakłopotanie
Nie zadawaj pytań sugerujących odpowiedzi Testuj narzędzie badawcze zanim puścisz je w obieg
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz