To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Zasady budowy struktury organizacyjnej - Nie ma jednego rozwiązania strukturalnego. Każda organizacja ma swoja specyficzną strukturę (style kierowania są różne). Struktura organizacyjna powinna być elastyczna i dostosowywać się do zmiennych warunków otoczenia.
Projektowanie nowych rozwiązań strukturalnych
Podejście odgórne - punktem wyjścia jest wyodrębnienie stanowisk kierowniczych i jednostek organizacyjnych najwyższych szczebli, a następnie ich podział na jednostki i komórki organizacyjne niższych szczebli, aż do stanowisk pracy. Wymaga doświadczenia i intuicji.
Podejście oddolne - punktem wyjścia jest sformułowanie całościowego zadania, a następnie segregacja wewnątrz struktury. Działanie metodycznie, bardziej poprawne.
Fazy budowania struktury organizacyjnej (zagadnienie egzaminacyjne) Faza dezagregacji zadań - cel podstawowy analizy, podział na cele cząstkowe, elementarne, które mogą być podstawą ustalenia czynności realizowanych na poszczególnych stanowiskach pracy.
Faza agregacji stanowisk - tworzenie większych jednostek organizacyjnych (najpierw tworzy się stanowiska, a podobne łączy się w komórki organizacyjne - budowa od dołu). W procesie grupowania stanowisk w większe jednostki organizacyjne wykorzystuje się kryteria :
Funkcjonalne
Obiektowe
Projektowe
Produkcja mebli
Produkcja krzeseł produkcja szaf
produkcja biurek
Produkcja produkcja produkcja składanie malowanie
Blatów nóg szuflad
Stanowisko 1 stanowisko 2 stanowisko 3 stanowisko 4 stanowisko 5
Wydział produkcji wydział montażu
Wydział główny
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)