To tylko jedna z 7 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Trening umiejętności przywódczych dr Agata Austen Wykład 10
Zarządzanie zmianą
Zmiana = oszczędności
Badania w 365 przedsiębiorstwach oraz korporacjach z 18 branż zatrudniających ok. 2,2 miliona pracowników (Niemiecki Instytut Ekonomiki Przedsiębiorstw, 2008):
złożono 1.225.625 propozycji zmian,
oszczędności wyniosły łącznie 1,2 miliarda euro,
wypłacone zostały premie w wysokości 151 milionów euro,
w kasie przedsiębiorstw pozostało więcej niż 1 miliard euro.
W wielu przedsiębiorstwach możliwy jest wzrost produktywności o dodatkowe 40 proc (Czipin & Proudfoot Consulting 2004; Instytut Gallupa wykazały)
Zmiany inkrementalne Budowanie sukcesu na poprzednich sukcesach
Ciągłe udoskonalanie
Małe zmiany pozwalają ludziom na stopniowe adaptowanie się
Dzielenie dużych projektów na małe, dla możliwości szybszego obserwowania rezultatów
Zmiany gwałtowne
Zmiana nieciągła Wiele zmian nie może być przeprowadzanych jako drobne, ostrożne kroki
Wiele zmian tego typu kończy się niepowodzeniem, gdyż nie były wspomagane przez inne systemy
KONWENCJONALNE ZARZĄDZANIE ZMIANĄ
Definiowanie problemu Komunikowanie nowej strategii Nowe struktury organizacyjne Delegowanie uprawnień
Zarządzanie przez wyjątki To samo co było wcześniej Kluczowe czynniki sukcesu projektu wdrażania zmian w kolejności wpływu na sukces zmiany
Widoczne wsparcie sponsora projektu przez cały projekt
Pracownicy rozumieją, co muszą zrobić, aby zmiana przyniosła efekty
Projekt prowadzą właściwi ludzie i maja odpowiedni bud(et
Zaangażowany i kompetentny zespół projektowy
Silny kierownik projektu
Inne priorytety organizacji zostały podporządkowane zmianie
Postęp projektu jest monitorowany i komunikowany wew. Organizacji
Każdy pracownik rozumie na czym polega zmiana i dlaczego jest wprowadzana
Stałe i konsekwentne wsparcie sponsora projektu przez cały projekt
Zmiana jest ograniczona, aby można było nią dobrze zarządzać
Pracownicy maja poczucie sprawiedliwego traktowania
Sponsor projektu ma poparcie innych kluczowych osób w firmie
Opracowano szczegółowy plan projektu
Założenia podstawowe:
zmiana jest procesem a nie zdarzeniem Zmian dokonują indywidualności o znamionach przywódców, dopiero oni organizują działania grup i instytucji Podstawowym warunkiem zmiany jest wyjście od tego co jest
(…)
… się przy pomocy różnych technik, nowe ich wzorce zachowań. Techniki te obejmują np. wprowadzenie "agenta zmiany", czyli osoby legitymizującej nowe wzorce swoim autorytetem i aktywnością, wykorzystywanie mechanizmu powstawania norm grupowych i nacisku grupowego; techniki konceptualizacji i wizualizacji
Najważniejszym zadaniem na tym etapie staje się przeciwdziałanie i łagodzenie oporu wobec zmiany. Zamrożenie:
Utrwalenie wprowadzonych wzorców postępowania i postaw na drodze ich pozytywnego wzmacniania (nagradzania, pochwał, ukazywania korzyści), i wygaszanie zachowań niepożądanych.
Nowe wzorce stają się na tym etapie normami obowiązującymi w organizacji, a oparte na nich działania stają się składnikiem codziennej rutyny. W tym etapie przywódcy muszą przede wszystkim przyjąć całkowitą odpowiedzialność za rezultaty…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)