Zmiany w zarządzaniu - wykład (sem. VI)

Nasza ocena:

3
Pobrań: 84
Wyświetleń: 686
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zmiany w zarządzaniu - wykład (sem. VI) - strona 1 Zmiany w zarządzaniu - wykład (sem. VI) - strona 2 Zmiany w zarządzaniu - wykład (sem. VI) - strona 3

Fragment notatki:

Gulski, Zarządzanie zmianami, Zmiany- zarządzanie (sem. VI) Proces asymilacji zmiany (wg C.A. Carnall) 1. Zaprzeczenie potrzeby zmiany poprzez wykazanie niezawodności dotychczasowych rozwiązań i wskazanie przeszkód wprowadzenia nowych.
2. Obrona aktualnego status quo, dążenie do utrzymania dotychczasowego rozwiązania.
3. Odrzucenie dotychczasowych rozwiązań na rzecz nowych, które wydają się niezbędne i nieuniknione.
4. Przystosowanie się (metodą prób i błędów) do nowej sytuacji i przystąpienie do wypracowania nowych umiejętności i wzorców zachowań oraz przywrócenia sprawności działania organizacji.
5. Internalizacja/asymilacja nowych modeli postępowania, powiązań wewnątrz organizacji itd. - przystosowanie się do nowej sytuacji.
Konsekwencje zmiany dla jednostki i organizacji Fazy Konsekwencje dla jednostki Konsekwencje dla organizacji Faza l Szok
Sparaliżowanie, momenty szaleństwa i wybuchy gniewu
Bezkrólewie: działalność zamiera lub staje się machinalna Faza 2 Niedowie-rzanie Silne pożądanie i szuka-nie tego, co się utraciło; niedowierzanie, ignoro-wanie rzeczywistości, irracjonalna wściekłość, zgryzota, smutek
Zachowania agresywne - ucieczka lub podporządkowanie się: reakcje negatywne; orientacja ku przeszłości Faza 3 Odrzucenie Odrzucenie starych sposobów myślenia, odczuwania i działania: przedefiniowanie siebie samego; świadome badanie, dezorganizacja, beznadziej­ność
Akceptacja stanu rzeczy, sporadyczne ucieczki, przedefiniowanie sytuacji, ostrożne wykorzystywanie nowe­go Faza 4 Uświadomienie Rekonstrukcja wyobrażeń o świecie; akceptacja nowej rzeczywistości Reorganizacja: postawy pozytywne; otwartość w stronę przyszłości Pokonywanie oporów wobec zmian Sposoby Techniki Zalety Wady Wysłuchanie poznanie obaw i racji pracowni-ków metoda łatwa w realizacji, umożliwia dostosowanie metod realizacji zmiany do potrzeb i możliwości pracowników, jeżeli okaże się ludziom zainteresowanie, poczują się ważni, bezpieczni i chętniej będą współpracować Może być czasochłonne Informowanie i komunikowanie wyjaśnianie poszczególnym
uczestnikom organizacji konieczności i logiki zmian, płynących z nich korzyści,
przebiegu procesu
Jeżeli przekona się ludzi, chętniej pomogą wdrożyć zmianę Jeżeli dotyczy wielu ludzi jest czasochłonne Rozwój i organizowanie szkoleń Przygotowanie do uczestnictwa w zmianach przez przekazywanie wiedzy stricte technicznej, związanej z nowymi obowiązkami oraz wykształcanie umiejętności interpersonalnych, które pomogą poradzić sobie z nową sytuacją w aspekcie psychosocjologicznym


(…)


Gulski, Zarządzanie zmianami, Zmiany- zarządzanie (sem. VI)
Proces asymilacji zmiany (wg C.A. Carnall)
1. Zaprzeczenie potrzeby zmiany poprzez wykazanie niezawodności dotychczasowych rozwiązań i wskazanie przeszkód wprowadzenia nowych.
2. Obrona aktualnego status quo, dążenie do utrzymania dotychczasowego rozwiązania.
3. Odrzucenie dotychczasowych rozwiązań na rzecz nowych, które wydają…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz