To tylko jedna z 14 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Gulski, Zarządzanie zmianami, Zmiany- zarządzanie (sem. VI) Proces asymilacji zmiany (wg C.A. Carnall) 1. Zaprzeczenie potrzeby zmiany poprzez wykazanie niezawodności dotychczasowych rozwiązań i wskazanie przeszkód wprowadzenia nowych.
2. Obrona aktualnego status quo, dążenie do utrzymania dotychczasowego rozwiązania.
3. Odrzucenie dotychczasowych rozwiązań na rzecz nowych, które wydają się niezbędne i nieuniknione.
4. Przystosowanie się (metodą prób i błędów) do nowej sytuacji i przystąpienie do wypracowania nowych umiejętności i wzorców zachowań oraz przywrócenia sprawności działania organizacji.
5. Internalizacja/asymilacja nowych modeli postępowania, powiązań wewnątrz organizacji itd. - przystosowanie się do nowej sytuacji.
Konsekwencje zmiany dla jednostki i organizacji Fazy Konsekwencje dla jednostki Konsekwencje dla organizacji Faza l Szok
Sparaliżowanie, momenty szaleństwa i wybuchy gniewu
Bezkrólewie: działalność zamiera lub staje się machinalna Faza 2 Niedowie-rzanie Silne pożądanie i szuka-nie tego, co się utraciło; niedowierzanie, ignoro-wanie rzeczywistości, irracjonalna wściekłość, zgryzota, smutek
Zachowania agresywne - ucieczka lub podporządkowanie się: reakcje negatywne; orientacja ku przeszłości Faza 3 Odrzucenie Odrzucenie starych sposobów myślenia, odczuwania i działania: przedefiniowanie siebie samego; świadome badanie, dezorganizacja, beznadziejność
Akceptacja stanu rzeczy, sporadyczne ucieczki, przedefiniowanie sytuacji, ostrożne wykorzystywanie nowego Faza 4 Uświadomienie Rekonstrukcja wyobrażeń o świecie; akceptacja nowej rzeczywistości Reorganizacja: postawy pozytywne; otwartość w stronę przyszłości Pokonywanie oporów wobec zmian Sposoby Techniki Zalety Wady Wysłuchanie poznanie obaw i racji pracowni-ków metoda łatwa w realizacji, umożliwia dostosowanie metod realizacji zmiany do potrzeb i możliwości pracowników, jeżeli okaże się ludziom zainteresowanie, poczują się ważni, bezpieczni i chętniej będą współpracować Może być czasochłonne Informowanie i komunikowanie wyjaśnianie poszczególnym
uczestnikom organizacji konieczności i logiki zmian, płynących z nich korzyści,
przebiegu procesu
Jeżeli przekona się ludzi, chętniej pomogą wdrożyć zmianę Jeżeli dotyczy wielu ludzi jest czasochłonne Rozwój i organizowanie szkoleń Przygotowanie do uczestnictwa w zmianach przez przekazywanie wiedzy stricte technicznej, związanej z nowymi obowiązkami oraz wykształcanie umiejętności interpersonalnych, które pomogą poradzić sobie z nową sytuacją w aspekcie psychosocjologicznym
(…)
…
Gulski, Zarządzanie zmianami, Zmiany- zarządzanie (sem. VI)
Proces asymilacji zmiany (wg C.A. Carnall)
1. Zaprzeczenie potrzeby zmiany poprzez wykazanie niezawodności dotychczasowych rozwiązań i wskazanie przeszkód wprowadzenia nowych.
2. Obrona aktualnego status quo, dążenie do utrzymania dotychczasowego rozwiązania.
3. Odrzucenie dotychczasowych rozwiązań na rzecz nowych, które wydają…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)