To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
I.Strategia- sposób radzenia sobie z rzeczywistością: *cele strategiczne (pośred. i bezp.)
* dokument jako produkt procesu planowania strategicznego, *zadania do zrealizowania, *strategia formułuje misję danego przedsiębiorstwa, określa sens jego istnienia, *strategie są realizowane przez ludzi, 1.Zasoby ludzkie - są one dla organizacji najważniejsze gdyż bez ludzi firma nie funkcjonuje. Mogą być inne braki ale nie brak ludzi. Jest to zasób nieprzewidywalny, najcenniejszy. 2.Fazy zarządzania: • F. opera cyjna (zarządzanie ludźmi sprowadzało się do administrowania płacami),
• f. menedżerska (tworzone są wydziały ds. zarządzania zasobami ludzkimi- do początku lat 80)
• f. gdzie zasoby ludzkie nabierają znaczenia strategicznego (następuje zamiana jednostki sztabo-
wej na jed.personalną.Więcej decyzji podejmuje się w odniesieniu do ludzi), 3.Modele zarządzania kadrami: • m. sita (Ludzie są tacy jacy są- jt to założenie znajdujące tu wyraz. Musimy pozyskać jak najlepszych pracowników do firmy. Główny zakres działań sprowadza się do rekrutacji.
head hunting - wyszukiwanie w swych bazach danych lub u konkurencji kilku kandydatów którym proponuje się przejście do innej firmy konkurencyjnej. Formuła ta sprawdza się w 2 sytuacjach: *na rynku pracodawców, *i gdy chcemy zmniejszyć koszty w firmie - przychodzi ktoś wykształcony w kogo nie musimy już inwestować
• m.kapitału ludzkiego (Ludzie się zmieniają, rozwijają się z czasem, są lojalni-utożsamiają się z firmą - to założenie stanowi tu punkt wyjścia. Chodzi tu o przyjmowanie ludzi z potencjałem. Firma inwestuje w pracownika, wiąże go z firmą, stara się wykorzystać jego potencjał poprzez jego rozwój.), 4.Zarządzanie kadrami: • zcentralizowane, • zdecentralizowane (decyzje są podejmowane tam gdzie są realizowane- dbanie o klienta.) 5.Schemat zarządzania kadrami (elementy zarządzania): strategia organizacji
Ρ
R R
M W
O struktura organizacji kultura organizacji
otoczenie
P-planowanie, R-rekrutacja, W-wynagradzanie, O-ocena, M-motywowanie, R-rozwój, kultura org.- zespół wartości wspólnych dla jej uczestników, które są przez nich wyznawane,
otoczenie firmy - różne czynniki mające wpływ na działanie firmy (*przepisy prawa determinują-
ce działanie firmy, *otoczenie ekonomiczne-infl-
acja, koniunktura gospodarcza, *o.ekologiczne,
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)