Strategia organizacji - przyjęta przez kierownictwo wspólna koncepcja działania, której wdrożenie ma zapewnić osiągniecie fundamentalnych celów długookresowych w ramach wybranej domeny działania. Etapy powstawania strategii :
(1) Poznanie swojego przedsiębiorstwa i sytuacji wyjściowej: otoczenia, rodzaju działalności, organizacji, organizacji, silnych i słabych stron zasobów wiedzy i umiejętności, środków materialnych, finansowych i ludzkich, konkurencji oraz podstawowych atutów strategicznych.
(2) Rozstrzyganie, dokąd przedsiębiorstwo chce zmierzać:
jakie rodzaje działalności zamierza prowadzić/ koncentracja „rojenie” czy dywersyfikacja /
jakie dostrzega szanse/nowe produkty, usługi, udoskonalenia/
jak definiuje swoich klientów /wierni, nowi, wybrani/
jakie wartości chce proponować /cechy produktu, ceny/
jakie atuty konkurencyjne zamierza wykorzystywać, jaki wizerunek własny kreować /dotychczasowy czy nowy/
w jakich krajach prowadzić działalność?
(3) Myślenie i wybranie sposobu realizacji określonych celów strategicznych: technologii, innowacji, metod marketingowych, systemu organizacji sprzedaży, środków, inwestycji, terminów, talentów, wiedzy, partnerów fuzji i przejęć, formy organizacji, poziomu ryzyka.
(4) Wdrożenie strategii - jak od decyzji przejść do działania zbiorowego, jaką metodę przyjąć przy opracowywaniu i wdrażaniu strategii.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)