Wykład - Planowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 7
Wyświetleń: 448
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - Planowanie - strona 1 Wykład - Planowanie - strona 2 Wykład - Planowanie - strona 3

Fragment notatki:

Wykład 2
Planowanie - obejmuje określenie celów organizacji, ustalanie strategii ich realizacji oraz opracowanie zwartej hierarchii planów, aby integrować i koordynować działania.
Organizowanie - dotyczy określenia zadań do wykonania oraz ustalenia, kto je ma wykonać, jak je grupować, kto komu podlega służbowo oraz kto ma podejmować decyzje. Np. rektor i dziekan
Motywowanie - obejmuje dobór działań związanych ze świadomym i celowym oddziaływaniem na zachowania ludzi poprzez stworzenie środków i możliwości realizacji ich systemów wartości i oczekiwań oraz celów motywujących.
Kontrolowanie - polega na monitorowaniu funkcjonowania organizacji, porównywaniu w przypadku wystąpienia istotnych odchyleń wymagających ponownego skierowania organizacji na właściwy tor.
Wykonywanie zadań w ramach wykonywanych funkcji zarządzania zapewnia optymalne działanie organizacji w tym tworzenie, analizowanie oraz realizowanie strategii.
Strategia organizacji - przyjęta przez kierownictwo wspólna koncepcja działania, której wdrożenie ma zapewnić osiągniecie fundamentalnych celów długookresowych w ramach wybranej domeny działania.
Etapy powstawania strategii:
(1) Poznanie swojego przedsiębiorstwa i sytuacji wyjściowej: otoczenia, rodzaju działalności, organizacji, organizacji, silnych i słabych stron zasobów wiedzy i umiejętności, środków materialnych, finansowych i ludzkich, konkurencji oraz podstawowych atutów strategicznych.
(2) Rozstrzyganie, dokąd przedsiębiorstwo chce zmierzać:
jakie rodzaje działalności zamierza prowadzić/ koncentracja „rojenie” czy dywersyfikacja /
jakie dostrzega szanse/nowe produkty, usługi, udoskonalenia/
jak definiuje swoich klientów /wierni, nowi, wybrani/
jakie wartości chce proponować /cechy produktu, ceny/
jakie atuty konkurencyjne zamierza wykorzystywać, jaki wizerunek własny kreować /dotychczasowy czy nowy/
w jakich krajach prowadzić działalność?
(3) Myślenie i wybranie sposobu realizacji określonych celów strategicznych: technologii, innowacji, metod marketingowych, systemu organizacji sprzedaży, środków, inwestycji, terminów, talentów, wiedzy, partnerów fuzji i przejęć, formy organizacji, poziomu ryzyka.
(4) Wdrożenie strategii - jak od decyzji przejść do działania zbiorowego, jaką metodę przyjąć przy opracowywaniu i wdrażaniu strategii.
Całokształt działalności przedsiębiorstwa tworzą:
3 rodzaje działalności:
operacyjne (podstawowa)
pomocnicza
kierownicza
Działalność operacyjna ... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz