Zarządzanie zasobami ludźkimi, sem 6

Nasza ocena:

3
Pobrań: 56
Wyświetleń: 497
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zarządzanie zasobami ludźkimi, sem 6 - strona 1 Zarządzanie zasobami ludźkimi, sem 6 - strona 2

Fragment notatki:

Zarzadzanie zasobami ludzkimi: Zarządzanie infrastrukturą *budynki, pomieszczenia, przestrzeń do pracy i związane z tym uzbrojenie *wyposażenie procesu zarówno sprzętowe, jak i oprogramowanie *usługi pomocnicze, takie jak transport lub komunikacja Zarządzanie środowiskiem pracy(6.4) Procesy związane z realizacja wyrobu *7. Realizacja wyrobu -7.1 planowanie realizacji wyrobu -7.2 procesy związane z klientem -7.3 projektowanie i prace rozwojowe -7.4 produkcja i dostarczenie usługi -7.5 nadzorowanie urządzeń do monitorowania i mierzenia Procesy związane z realizacja wyrobu *procesy związane z klientem(badania rynkowe, procesy sprzedaży, serwis dla klienta) *projektowanie i prace rozwojowe *zakupy *produkcja i dostarczenie usługi Planowanie realizacji procesów produkcyjnych *cele dotyczące jakości i wymagania dotyczące wyrobu *dokumentację (określające kryteria wykonania zwartą w procedurach, instrukcjach, normach, opisach stanowisk pracy) *niezbędne zasoby (kwalifikacje wykonawców procesów, odpowiednie wyposarzenie i środowisko pracy) *wymagane działania dotyczące weryfikacji, walidacji, monitorowania, kontroli i badań specjalistycznych dla wyrobu oraz kryteria przyjęcia wyrobu *zapisy które będą stanowić dowody ze procesy realizacji i wyrób będący ich wynikiem spełniają wymagania Powiazanie pomiędzy procesami związanymi z realizacją wyrobu…. Procesy związane z klientami (7.2) *możliwość zaspokojenia potrzeb klienta przez zaproponowanie mu produktu znajdującego się w dotychczasowej ofercie *konieczność zaprojektowania nowego produktu lub modyfikacji dotychczasowych *dostępność materiałów do wykonania zamawianego produktu *możliwości terminowe i technologiczne wytworzenia *opłacalność dla firmy podjęcia się zaoferowania rozwiązania, które może zaspokoić potrzeby i oczekiwania klienta Kontakty z klientami w zakresie działań serwisowych *określenie wymagań klienta dotyczących obsługi po sprzedaży *wykonanie usługi w zakresie instalacji i uruchomienia wyrobu *informowanie użytkowników o działaniu wyrobu i jego obsłudze oraz potencjalnych zagrożeń *szkolenie osób w zakresie prawidłowej i bezpiecznej obsługi wyrobu *świadczenie usług i konserwacji w okresie gwarancji i po gwarancji *modernizacja dostarczonych wyrobów własnych *odbiór wyrobu po eksploatacji (utylizacja, recykling, itd.) Projektowanie I prace rozwojowe(7.3) Określając dane wejściowe do procesu projektowania przedsiębiorstwa biorąc pod uwagę: *dane techniczne i specyfikacji wymagań dla projektu przedstawiane przez klienta *wymagania zawarte w aktach normatywnych *zalecenia norm i przepisów wewnętrzne Zarzadzanie procesami zakupów(7.4) Wstępną ocenę dostawców przeprowadza się poprzez: *audyty *zamówienie partii próbnej *ankietę u dostawców *zebranie ofert Kryteria decydujące o kwalifikacji dostawcy *poziom oferowanej jakości technicznej *korzystne warunki cenowe *terminowość dostaw *atrakcyjne terminy płatności *posiadanie systemu jakości *poziom jakości usług serwisowych *reakcje na reklamacje *ocena poziomu zarzadzania: posiadanie certyfikatów SZJ

(…)

… nad wyposażeniem do monitorowania i pomiarów (7.6) -powinno obejmować działania mające na celu zapewnienie wiarygodności wyników monitorowana i pomiarów poprzez wzorcowanie i sprawdzanie w określonych odstępach czasu lub przed użyciem wyposażenia pomiarowego Pomiar, analiza i doskonalenie SZJ(8) 8. pomiary, analiza i doskonalenie 8.1 postanowienia ogólne 8.2 pomiary i monitorowanie 8.3 nadzór nad wyrobem niezgodnym 8.4 analiza danych 8.5 doskonalenie Pomiar , analiza i doskonalenie SZJ -procesy te są niezbędne w celu wykazania zgodności wyrobu, zapewnienia zgodności systemu zarządzania jakością z wymaganiami standardu oraz ciągłego doskonalenia skuteczności tego systemu (p.8.1) Pomiar zadowolenia klienta Metody oceny zadowolenia klienta *metody ilościowe zadowolenia klienta *metody jakościowe zadowolenia klienta *wywiady osobiste Metody ilościowe zadowolenia klientów *wzrost wartości sprzedaży *odsetek powtórnego zakupu *udział stałych klientów *czas trwania kontraktów handlowych *udział dalszy rekomendacji *liczba powtórnych zakupów *liczba i wartość rekomendacji *udziały rynkowe *utrata klienta (odsetek odpływu klientów) Metody jakościowe zadowolenia klientów *metoda kwestionariusza(ankieta…
… przez operatorów lub pracowników kontroli jakości *kontrole laboratoryjne ( w przemyśle spożywczym, chemicznym) Wynik kontroli określa jej status: -zwolniony -zatrzymany -wymagający ponownej weryfikacji Przeciwwskazania do badania pełnego procesu -zbyt wysokie koszy badania -możliwość niszczących skutków badań -zbyt dużą ilość obiektów badawczych Zaprojektowanie procesu kontroli i systemy monitorowania jakości…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz