1.C echy charakterystyczne ekonomizacji racjonalizacja pracy, uelastycznienie zatrudnienia, odbiurokratyzowanie funkcji personalnej 2.Który składnik kult u ry organizacyjnej najłatwiej zmienić Artefakty
3.F unkcja rekrutacji nie jest Jest: informacyjna; motywacyjna; wstępnej selekcji. 4.P rzewagą jakich kompetencji powinien się legitymować top-manager na najwyższym poziomie powinien posiadać kompetencje strategiczne i interpersonalne 5.K tóra kultura organizacyjna opiera sie na pracy zespołowej Kultura klanu 6.K ultywacja to element jakiego procesu 7.Błę dem w ocenianiu kandydata nie jest Błędem jest błąd atrybucji przyczynowych, błąd podobieństwa; dogmatyzm, dramatyczne zdarzenia; efekt halo (sugerowanie się jedną wyraźną cechą), efekt hierarchii, efekt kontaktu; efekt pierwszego wrażenia; efekt Pigmaliona (występuje rzadko; tzw. samospełniająca się wyrocznia); efekt skruchy; etykietowanie; liberalizm oceniającego; mechanizmy atrybucji; mechanizm projekcji; sympatia i antypatia; transfer estetyczny; zjawisko promieniowania; konformizm oceniającego. 8. R acjonalizacja pracy jest charakterystyczna dla 9.K t ó ry kapitał ma malejący wpływ na konkurencyjność Kapitał materialny 10. K to jest twórcą jakiejś tam 4-stopniowej metody efektywnościowej - Armstrong 11.O pis stanowiska, to, która forma analizy pracy 12.C o to jest derekrutacja to proces zmniejszania zatrudnienia na określonych stanowiskach pracy w organizacji, niezależnie od przyczyn wywołujących ten proces. Może być z inicjatywy pracownika lub pracodawcy 13.T o co jest instruktaż ( jakiś tam) wprowadzenie pracownika na stanowisko pracy 14.Wynagrodzenie nie peł ni funkcji Wynagrodzenie nie pełni funkcji motywacyjnej
Funkcje wynagrodzenia : dochodowa, kosztowa, motywacyjna, społeczna
15.P remie powinny mieć charakter Premie - otrzymuje się za spełnienie określonego kryterium, nie jest równe nagrodzie(otrzymuje sie jako uznanie za prace) 16.N ajczesciej stosowaną w Polsce metodą wynagradzania jest uzale ż nienie p ł acy od 17.C o nie jest wadą rekrutacji zewnętrznej 18.C o jest pośrednim kosztem zwolnień koszty przejmowania obowiązków przez innych pracowników; koszty treningu i szkolenia nowych i pozostałych pracowników; koszty wynikające z obniżenia morale pracowników i związanego z tym braku zaufania do nich; koszty wynikające z wiedzy konkurencji o problemach w organizacji; koszty spadku wydajności pracy; podwyższone koszty naboru nowych pracowników związane z brakiem zaufania do trwałości zatrudnienia; koszty łagodzenia napięć społecznych i przeciwdziałania oporowi pracowników wobec zmian. 19.C o jest wykorzystywane w outplacemencie -zwolnienia 20.C o nie jest cechą systemu oceniania
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)