Zarządzanie zasobami ludzkimi - Decyzja

Nasza ocena:

3
Pobrań: 14
Wyświetleń: 581
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zarządzanie zasobami ludzkimi - Decyzja - strona 1

Fragment notatki:

Decyzja - świadomy wybór jednego spośród rozpoznanych i uznanych za możliwe wariantów przyszłego działania. Decyzje (zróżnicowany charakter) :
Kalkulacyjne
Negocjacyjne
Proceduralne
W sytuacji niepewności
W sytuacji pewności
W sytuacji ryzyka Decyzje kalkulacyjne - dochodzenie do dokonania wyboru droga kalkulowania kosztów i zysków związanych z przyjęciem każdego z możliwych wariantów działania Decyzje negocjacyjne - podejmowane najczęściej, gdy proces decyzyjny zaangażowanych jest wiele podmiotów o odrębnych lub sprzecznych interesach, lub stosujących odmienne kryteria wartościowania możliwych wersji rozwiązań problemu. Dokonanie wyboru wymaga wówczas wielu uzgodnień, argumentacji, wzajemnego przekonywania się i kompromisów. Decyzje proceduralne - do rozwiązania problemu dochodzi poprzez zastosowanie znanej procedury, czyli obowiązującego trybu postępowania. Taki sposób podejmowania decyzji jest rozpowszechniony w administracji, ( Np. decyzje Pani dziekan ). Decyzji w sytuacji niepewności - decydent nie jest w stanie przewidzieć wszystkich skutków przyjęcia danego rozwiązania, ani określić prawdopodobieństwa wystąpienia tych, które jest w stanie przewidzieć. Skutki każdego z możliwych wariantów działania są pewne i decydent jest w stanie z góry je przewidzieć. Decyzje w sytuacji ryzyka - skutki zastosowania poszczególnych wariantów rozwiązania problemu mogą być tylko prawdopodobne, ale prawdopodobieństwo to decydent może określić z góry. ... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz