Zarządzanie zasobami ludzkimi

Nasza ocena:

5
Pobrań: 315
Wyświetleń: 1561
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zarządzanie zasobami ludzkimi - strona 1 Zarządzanie zasobami ludzkimi - strona 2 Zarządzanie zasobami ludzkimi - strona 3

Fragment notatki:


Istota badania pracy. 1. Gromadzenie informacji o pracy na poszczególnych stanowiskach pracy w celu ustalenia: co się wykonuje na danym stanowisku pracy
w jaki sposób i przy użyciu jakich narzędzi się to wykonuje
dlaczego się to wykonuje
2. Analiza, oce na i systematyzacja informacji o pracy na poszczególnych stanowiskach szczególnie w zakresie: obowiązków
uprawnień
odpowiedzialności
warunków pracy
3. Określenie wymogów wobec osób zatrudnionych na poszczególnych stanowiskach w zakresie: kwalifikacji
cech fizycznych
cech demograficzno-społecznych
4. Sporządzenie opisu pracy Obszary wykorzystywania opisów pracy. Organizacja pracy 1. Utrwalenie stosowanych rozwiązań organizacyjnych
2. Projektowanie nowych rozwiązań organizacyjnych
3. Tworzenie procedur postępowania
4. Tworzenie warunków pracy zgodnych z zasadami bhp
Zarządzanie zasobami ludzkimi 1. Planowanie zatrudnienia
2. Rekrutacja kandydatów do pracy
3. Selekcja kandydatów do pracy
4. Adaptacja nowozatrudnionych pracowników
5. Ocenianie pracowników 6. Szkolenie pracowników 7. Wynagradzanie pracowników
8. Przemieszczanie pracowników Kierowanie ludźmi 1. Ustanowienie miejsca i roli pracownika w danej organizacji
2. Koordynacja pracy podwładnych
3. Ograniczenie możliwości popełniania błędów 4. Ograniczenie powstawania sporów kompetencyjnych oraz ułatwienie ich rozstrzygania 5. Ułatwienie kontroli pracy podległych pracowników Opisy pracy - składniki. Opis pracy (karta zadań, karta funkcji, karta służb, karta stanowiska pracy, opis stanowiska pracy czy zakres czynności) dokument organizacyjny zawierający wszechstronną charakterystykę danego stanowiska pracy i wymagań stawianych osobie zajmującej to stanowisko, które wynikają z przydzielonych jej obowiązków
Model Wielkiej Piątki Neurotyzm (stabilność emocjonalna) niepokój
wrogość
depresyjność
świadomość siebie
impulsywność
podatność na zranienie
2. Ekstrawersja (społeczne funkcjonowanie człowieka)
serdeczność
towarzyskość
asertywność
aktywność
poszukiwanie doznań
pozytywne emocje
Otwartość na doświadczenia

(…)

…. Jakie są metody selekcji i czym się różnią.
METODY SELEKCJI
analiza dokumentacji kandydatów
- rozmowa kwalifikacyjna (interview)
- testy
- referencje
- ośrodki ocen (assessment center)
(- grafologia)
(- astrologia)
Metody te różnią się pod względem
popularności łatwości zastosowania wymaganych od pracodawcy kwalifikacji
czasochłonności kosztowności wartości predykcyjnej, czyli trafności stwierdzenia…
… kwalifikacji, motywacji i morale osób zatrudnionych w danej organizacji. 25. Świadczenie ze stosunku pracy.
Świadczenia
Raport dostarcza szczegółowych danych na temat świadczeń dodatkowych oraz typowych rozwiązań stosowanych w zakresie polityki świadczeń dodatkowych. Należą do nich m.in. ubezpieczenia na życie i od następstw nieszczęśliwych wypadków, opieka medyczna oraz plany emerytalne.
26. Schemat genewski…
… motywacja i zadowolenie, a przez to przywiązanie pracowników do organizacji
Wady wykorzystywania wewnętrznego źródła rekrutacji w procesie pozyskiwania pracowników:
wewnętrzne źródło pozyskiwania pracowników jest mniejsze niż zewnętrzne
wyższe koszty szkolenia przeniesionego pracownika
efekt domina
istnieje ryzyko pogorszenia stosunków międzyludzkich
ryzyko tworzenia się nieformalnych powiązań pomiędzy…
… podpis
- zaniżanie oceny kandydata może mieć miejsce, gdy były pracodawca chcąc „zemścić się” na dobrym pracowniku za to, że go opuszcza, udziela mu nie najlepszych referencji
- błędy oceny - nadinterpretacja treści zawartych w referencjach
21.Co to jest assessment center.
Assessment center (ośrodek ocen, ocena zintegrowana) - zazwyczaj składa się z zestawu zadań przygotowanych pod kątem obsadzanego…
… w trakcie naboru
15. Modele procedur selekcyjnych - bieg przez płotki
- procedura kompensacyjna
- procedura hybrydowa
16. Rodzaje rozmów kwalifikowanych
Klasyfikacja rozmów kwalifikacyjnych ze względu na stopień formalizacji rozmowy
- wywiady ustrukturalizowane (znormalizowane, sformalizowane) - wywiady nieustrukturalizowane (swobodne, nieznormalizowane, niesformalizowane) - wywiady kompleksowe…
… do pracy są to znormalizowane metody pozwalające poznać właściwości osób ubiegających się o pracę i odnieść uzyskane przez nie wyniki do wyników innych członków populacji lub przyjętych norm.
Rodzaje testów:
Testy psychologiczne są to metody pomiaru stanów, procesów lub cech psychologicznych badanych osób poprzez stawianie przed nimi określonych zadań. Do testów psychologicznych zalicza się:
- testy…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz