To tylko jedna z 8 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Wykład 9 – Strategie uzupełniające realizacje podstawowych strategii zarządzania wiedzą, które mogą być stosowane równolegle do nich to: 1. Strategia protekcji wiedzy 2. Strategia udostępniania wiedzy Protekcja wiedzy ma min. na celu: Ochronę przed imitacją innowacji, produktu lub usługi Utrzymanie przewagi konkurencyjnej Nie dopuszczenie do nowych wejść (czyli ochronie może podlegać wiedza kluczowa) Udostępnianie wiedzy na zewnątrz to między innymi narzędzie: Przyciągania i utrzymania klientów Budowania satysfakcji klientów, dostawców i innych interesariuszy Przyciągania potencjalnych partnerów Tworzenia wizerunku przedsiębiorstwa i umacniania marki Przyciągania utalentowanych pracowników Przyspieszające rozwój wiedzy Strategia zamierzona Strategia wyłaniająca się Cele są ściśle określone, a głównie jej elementy Cele finalne nie są z góry założone lub nie są są ukształtowane przed rozpoczęciem jej określone w sposób jednoznaczny. Najczęściej tworzenia. powstaje w trakcie działań prowadzonych w pewnym ustalonym wcześniej kierunku. Cele ulegają zmianom wraz ze znaczącą zmianą warunków. Tworzenie tej strategii dokonuje się na drodze eksperymentowania, gdyż ma na celu Po sformułowaniu celów proces tworzenia znalezienie najefektywniejszej drogi rozwoju. strategii polega na analizie otoczenia, poszukiwaniu opcji strategicznych, wyborze Jest konsekwencją dotychczasowej praktyki najwłaściwszej, a następnie przystępuje się do organizacji, motywowania ludzi, tworzenia realizacji strategii. warunków zezwalających na eksperymentowanie w dziedzinie strategii w celu Zaletą tego procesu jest ogląd całości jego poszukiwania sposobności (szans), dzięki czemu realizacji, uwzględnienie posiadanych zasobów, organizacja staje się elastyczna wobec zmian wyraźne charakteryzowanie opcji strategicznych rynkowych. i dokonywanie jasnych wyborów oraz możliwość monitorowania całości działań. Wykorzystując podejście planowe i koncepcję luk strategicznych oraz luk wiedzy, proces wyboru strategii zarządzania wiedzą sprowadzić można do następujących etapów: 1. Identyfikacja (lub formułowanie) strategii przedsiębiorstwa i strategii wiedzy 2. Tworzenie wizji wiedzy 3. Analiza środowiska wewnętrznego przedsiębiorstwa (której efektem jest min. stworzenie mapy aktywów wiedzy przedsiębiorstwa) 4. Analiza zewnętrznego środowiska wiedzy przedsiębiorstwa (w tym wiedzy i sieci relacji) 5. Analiza porównawcza i ustalenie istniejących lik wiedzy i relacji
(…)
… i język: koncepcje produktu, projekt, marka
Rutynowe aktywa wiedzy:
Wiedza cicha osadzona w działaniu i praktyce organizacyjnej: know-how codziennych operacji, rytyny organizacyjne i
kultrua organizacyjna.
Synterttyczne aktywa wiedzy: usystemtyzowana i upakowana wiedza jawna: dokumenty, specyfikacje, podręczniki,
bazy danych, patenty i licencje.
EGZAMIN: 12 pytan, 4 pytania otwarte, 8 zamkniętych…
…: koncepcje produktu, projekt, marka
Rutynowe aktywa wiedzy:
Wiedza cicha osadzona w działaniu i praktyce organizacyjnej: know-how codziennych operacji, rytyny organizacyjne i
kultrua organizacyjna.
Synterttyczne aktywa wiedzy: usystemtyzowana i upakowana wiedza jawna: dokumenty, specyfikacje, podręczniki,
bazy danych, patenty i licencje.
EGZAMIN: 12 pytan, 4 pytania otwarte, 8 zamkniętych z wyborem,
Np…
… i postrzegania. Chaos powstaje natomiast wówczas, gdy organizacja staje
w obliczu kryzysu (np. załamanie wielkości sprzedaży), przy czy, dla pobudzenia inicjatywy pracowników może być
on tworzony sztucznie.
Redundancja (nadmiar) oznacza posiadanie informacji wykraczających poza bieżące, operacyjne potrzeby.
Szczególnie wspomaga ona proces poszukiwania nowych pomysłów.
Wymagana różnorodność – oznacza…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)