zarządzanie wiedzą strategie uzupełniające, proces SECI

Nasza ocena:

5
Pobrań: 518
Wyświetleń: 2366
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
zarządzanie wiedzą strategie uzupełniające, proces SECI - strona 1 zarządzanie wiedzą strategie uzupełniające, proces SECI - strona 2 zarządzanie wiedzą strategie uzupełniające, proces SECI - strona 3

Fragment notatki:


Wykład 9 –    Strategie uzupełniające realizacje podstawowych strategii zarządzania wiedzą, które mogą być stosowane  równolegle do nich to:  1.  Strategia protekcji wiedzy  2.  Strategia udostępniania wiedzy  Protekcja wiedzy ma min. na celu:    Ochronę przed imitacją innowacji, produktu lub usługi    Utrzymanie przewagi konkurencyjnej    Nie dopuszczenie do nowych wejść (czyli ochronie może podlegać wiedza kluczowa)  Udostępnianie wiedzy na zewnątrz to między innymi narzędzie:    Przyciągania i utrzymania klientów    Budowania satysfakcji klientów, dostawców i innych interesariuszy    Przyciągania potencjalnych partnerów    Tworzenia wizerunku przedsiębiorstwa i umacniania marki    Przyciągania utalentowanych pracowników    Przyspieszające rozwój wiedzy    Strategia zamierzona  Strategia wyłaniająca się  Cele są ściśle określone, a  głównie jej elementy  Cele finalne nie są z góry założone lub nie są  są ukształtowane przed rozpoczęciem jej  określone w sposób jednoznaczny. Najczęściej  tworzenia.  powstaje w trakcie działań prowadzonych w    pewnym ustalonym wcześniej kierunku.  Cele ulegają zmianom wraz ze znaczącą zmianą    warunków.  Tworzenie tej strategii dokonuje się na drodze    eksperymentowania, gdyż ma na celu  Po sformułowaniu celów proces tworzenia  znalezienie najefektywniejszej drogi rozwoju.  strategii polega na analizie otoczenia,    poszukiwaniu opcji strategicznych, wyborze  Jest konsekwencją dotychczasowej praktyki  najwłaściwszej, a następnie przystępuje się do  organizacji, motywowania ludzi, tworzenia  realizacji strategii.  warunków zezwalających na    eksperymentowanie w dziedzinie strategii w celu  Zaletą tego procesu jest ogląd całości jego  poszukiwania sposobności (szans), dzięki czemu  realizacji, uwzględnienie posiadanych zasobów,  organizacja staje się elastyczna wobec zmian  wyraźne charakteryzowanie opcji strategicznych  rynkowych.  i dokonywanie jasnych wyborów oraz możliwość    monitorowania całości działań.      Wykorzystując podejście planowe i koncepcję luk strategicznych oraz luk wiedzy, proces wyboru strategii zarządzania  wiedzą sprowadzić można do następujących etapów:  1.  Identyfikacja (lub formułowanie) strategii przedsiębiorstwa i strategii wiedzy  2.  Tworzenie wizji wiedzy  3.  Analiza środowiska wewnętrznego przedsiębiorstwa (której efektem jest min. stworzenie mapy aktywów  wiedzy przedsiębiorstwa)  4.  Analiza zewnętrznego środowiska wiedzy przedsiębiorstwa (w tym wiedzy i sieci relacji)  5.  Analiza porównawcza i ustalenie istniejących lik wiedzy i relacji 

(…)

… i język: koncepcje produktu, projekt, marka
Rutynowe aktywa wiedzy:
Wiedza cicha osadzona w działaniu i praktyce organizacyjnej: know-how codziennych operacji, rytyny organizacyjne i
kultrua organizacyjna.
Synterttyczne aktywa wiedzy: usystemtyzowana i upakowana wiedza jawna: dokumenty, specyfikacje, podręczniki,
bazy danych, patenty i licencje.
EGZAMIN: 12 pytan, 4 pytania otwarte, 8 zamkniętych…
…: koncepcje produktu, projekt, marka
Rutynowe aktywa wiedzy:
Wiedza cicha osadzona w działaniu i praktyce organizacyjnej: know-how codziennych operacji, rytyny organizacyjne i
kultrua organizacyjna.
Synterttyczne aktywa wiedzy: usystemtyzowana i upakowana wiedza jawna: dokumenty, specyfikacje, podręczniki,
bazy danych, patenty i licencje.
EGZAMIN: 12 pytan, 4 pytania otwarte, 8 zamkniętych z wyborem,
Np…
… i postrzegania. Chaos powstaje natomiast wówczas, gdy organizacja staje
w obliczu kryzysu (np. załamanie wielkości sprzedaży), przy czy, dla pobudzenia inicjatywy pracowników może być
on tworzony sztucznie.
Redundancja (nadmiar) oznacza posiadanie informacji wykraczających poza bieżące, operacyjne potrzeby.
Szczególnie wspomaga ona proces poszukiwania nowych pomysłów.
Wymagana różnorodność – oznacza…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz