Zarządzanie wiedzą - Klasyfikacja informacji

Nasza ocena:

5
Pobrań: 427
Wyświetleń: 2226
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zarządzanie wiedzą - Klasyfikacja informacji - strona 1 Zarządzanie wiedzą - Klasyfikacja informacji - strona 2 Zarządzanie wiedzą - Klasyfikacja informacji - strona 3

Fragment notatki:


KLASYFIKACJA METOD ZE WZGLĘDU NA SPOSÓB PROWADZENIA BADAŃ KRYTERIA PODEJŚCIE DO PROBLEMU, POWIĄZANIE ZE STRUKTURĄ ORGANIZACYJNĄ, KIERUNEK POSTĘPOWANIA BADAWCZEGO, STOPIEŃ SCHEMATYZACJI, CHARAKTER PRZETWARZANYCH DANYCH, RODZAJ MYŚLOWEGO PODEJŚCIA I WYKORZYSTYWANIE METOD HEURYSTYCZNYCH TYPY
A. ILOŚCIOWE METODY ALGORYTMICZNE
B. JAKOŚCIOWE METODY ALGORYTMICZNE
C. ILOŚCIOW0- JAKOŚCIOWE METODY PRAGMATYCZNE
A. ILOŚCIOWE METODY ALGORYTMICZNE
Są to metody zarządzania informacją , o stosunkowo niewielkiej liczbie etapów i technik wspomagających oraz przeciętnym stopniu schematyzacji. Nie przewidują one wykorzystania metod heurystycznych, a przetwarzane dane mają charakter ilościowy. W ramach tego typu można wyróżnić dwie klasy metod.
Pierwsza indukcyjnych o podejściu procesowym diagramy Jacksona, diagramy sieci przejść, diagramy przepływu danych. Druga to metody dedukcyjne o podejściu strukturalnym metoda OMT, metody analizy czasu przebiegu procesów informacyjnych - DZA, obiektywizacji potrzeb informacyjnych, modelu zbioru informacji kierowniczych H. Kadłubowskiego, hierarchii-wejście-proces-wyjście HIPO, diagnostycznej analizy systemu informacyjnego (DIANA), BISAD, opisu macierzowego. inwentaryzacji kompleksowej systemu informacyjnego - IKSI B. JAKOŚCIOWE METODY ALGORYTMICZNE
najcenniejszych z punktu widzenia sposobu prowadzenia. Są to metody zarządzania informacją i komunikacją o bardzo wysokim stopniu standaryzacji i rozbudowanym toku dedukcyjnego postępowania badawczego. M etoda projektowania zintegrowanego systemu informacyjnego ARIS, tworzenia systemu informatycznego ISAC, planowania informatycznej infrastruktury zarządzania BSP, modeli związków encji, analizy wartości informacji i komunikowania - KIWA, analizy dyrektywnej, analizy wartości procesów informacyjnych, analizy i projektowania systemów informacyjnych - SADT, paraalgorytmizacji zbiorów informacji dla stałej części problemu. Dzielą się one na dwie analogiczne klasy. C. ILOŚCIOW0- JAKOŚCIOWE METODY PRAGMATYCZNE
dobrze ustrukturalizowane metody zarządzanie informacją i komunikacją, zasadzające się na podejściu strukturalnym i wykorzystujące techniki twórczego myślenia. reengenering, benchmarking,

(…)


dobrze ustrukturalizowane metody zarządzanie informacją i komunikacją, zasadzające się na podejściu strukturalnym i wykorzystujące techniki twórczego myślenia.
reengenering,
benchmarking,
metoda projektowania strategicznego systemu informacyjnego M. Klotza, OiM, analizy funkcjonalnej systemu informacyjnego - FAOR, analizy systemu komunikacji - KSS,
ASTEX, analizy dróg przepływu informacji, diagnozy procesów informacyjnych…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz