To tylko jedna z 6 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
KLASYFIKACJA METOD ZE WZGLĘDU NA SPOSÓB PROWADZENIA BADAŃ KRYTERIA PODEJŚCIE DO PROBLEMU, POWIĄZANIE ZE STRUKTURĄ ORGANIZACYJNĄ, KIERUNEK POSTĘPOWANIA BADAWCZEGO, STOPIEŃ SCHEMATYZACJI, CHARAKTER PRZETWARZANYCH DANYCH, RODZAJ MYŚLOWEGO PODEJŚCIA I WYKORZYSTYWANIE METOD HEURYSTYCZNYCH TYPY
A. ILOŚCIOWE METODY ALGORYTMICZNE
B. JAKOŚCIOWE METODY ALGORYTMICZNE
C. ILOŚCIOW0- JAKOŚCIOWE METODY PRAGMATYCZNE
A. ILOŚCIOWE METODY ALGORYTMICZNE
Są to metody zarządzania informacją , o stosunkowo niewielkiej liczbie etapów i technik wspomagających oraz przeciętnym stopniu schematyzacji. Nie przewidują one wykorzystania metod heurystycznych, a przetwarzane dane mają charakter ilościowy. W ramach tego typu można wyróżnić dwie klasy metod.
Pierwsza indukcyjnych o podejściu procesowym diagramy Jacksona, diagramy sieci przejść, diagramy przepływu danych. Druga to metody dedukcyjne o podejściu strukturalnym metoda OMT, metody analizy czasu przebiegu procesów informacyjnych - DZA, obiektywizacji potrzeb informacyjnych, modelu zbioru informacji kierowniczych H. Kadłubowskiego, hierarchii-wejście-proces-wyjście HIPO, diagnostycznej analizy systemu informacyjnego (DIANA), BISAD, opisu macierzowego. inwentaryzacji kompleksowej systemu informacyjnego - IKSI B. JAKOŚCIOWE METODY ALGORYTMICZNE
najcenniejszych z punktu widzenia sposobu prowadzenia. Są to metody zarządzania informacją i komunikacją o bardzo wysokim stopniu standaryzacji i rozbudowanym toku dedukcyjnego postępowania badawczego. M etoda projektowania zintegrowanego systemu informacyjnego ARIS, tworzenia systemu informatycznego ISAC, planowania informatycznej infrastruktury zarządzania BSP, modeli związków encji, analizy wartości informacji i komunikowania - KIWA, analizy dyrektywnej, analizy wartości procesów informacyjnych, analizy i projektowania systemów informacyjnych - SADT, paraalgorytmizacji zbiorów informacji dla stałej części problemu. Dzielą się one na dwie analogiczne klasy. C. ILOŚCIOW0- JAKOŚCIOWE METODY PRAGMATYCZNE
dobrze ustrukturalizowane metody zarządzanie informacją i komunikacją, zasadzające się na podejściu strukturalnym i wykorzystujące techniki twórczego myślenia. reengenering, benchmarking,
(…)
…
dobrze ustrukturalizowane metody zarządzanie informacją i komunikacją, zasadzające się na podejściu strukturalnym i wykorzystujące techniki twórczego myślenia.
reengenering,
benchmarking,
metoda projektowania strategicznego systemu informacyjnego M. Klotza, OiM, analizy funkcjonalnej systemu informacyjnego - FAOR, analizy systemu komunikacji - KSS,
ASTEX, analizy dróg przepływu informacji, diagnozy procesów informacyjnych…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)