Zarządzanie wiedzą i ochrona własności intelektualnej - wykład 7

Nasza ocena:

3
Pobrań: 42
Wyświetleń: 546
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zarządzanie wiedzą i ochrona własności intelektualnej - wykład 7 - strona 1 Zarządzanie wiedzą i ochrona własności intelektualnej - wykład 7 - strona 2

Fragment notatki:

19.03.2013
Doskonalenie KM
-doskonalenie narzedzi zarządzania wiedzą opiera się na wykorzystywaniu osiągnieć:psychologii, socjologii, filozofii oraz teori zarządzania
Kluczową rolę pełni zatem wiedza ludzi, ich kreatywność i kompetencje oraz technologia informatyczna
Cele zarządzania wiedzą określają:
-założenia
-plany
-zadania wpływające na stopień rozwoju poszczególnych kompetencji przedsiębiorstwa
Cele KM(knowledge management)
Wśród celów zarządzania wiedzą wskazuje się na:
-uwolnienie pracownika umysłowego od zbędnych i mało znaczących czynności na rzecz twórczej aktywności
-uwolnienie pracownika od powielenia ludzkich pomysłów i rozwiązań
-umożliwienie wykorzytsnia wiedzy już znanej w firmie oraz stworzenie warunków dla pracowników, którzy posiadają zdolności i umiejętności i cechuje ich kreatywność
-doprowadzenie do równouprawnienia wiedzy pochodzącej z innych źródeł niż własna twórczość
-stworzenie postaw do przekonania,że można bez lęku udostępniać własną wiedze, co wymaga zaufania do własnych sił twórczych
-doprowadzenie do zmniejszenia podziału(rozdźwięku) między wiedzą teoretyczna a działalnością użyteczną
-zapewnienie lepszej kontroli i efektywniejszego wykorzystania zasobów wiedzy w firmie poprze zastosowanie nowych metod i technik
-mistrzostwo operacyjne, ciągłe uczenie się i doskonalenie stanowi podstawowy warunek uzyskania przewagi na rynku
-wzrost innowacyjności, przyśpieszenia procesu opracowania i wprowadzania nowych produktów
-retencja(łac. powstrzymywanie się) gromadzenie kompetencji, jej celem jest uniknięcie powstania dodatkowych kosztów, szczególnie znaczne ma to w odniesieniu do firm z dużym udziałem specjalistów
-podnoszenie kwalifikacji i rozwój pracowników
-efektywność i oszczędność , pobudzenie innowacyjności, kreatywności pracowników
-podnoszenie wartości firmy
Korzyści z zarządzania wiedzę:
-zwiększenie wewnętrznej skuteczności, popularyzacji w firmie najlepszych praktyk i doświadczeń
-zwiększenie lojalności , wzmocnienie i nawiązywanie trwałych więzi z klientami, pracownikami, dostawcami oraz udziałowcami
-zwiększenie szans na przyszły sukces, innowacje w zakresie produktów, unowocześnienie oferty i skrócenie czasu realizacji
-tworzenie kultury opartej na wartości, kształtowani postaw, doświadczeń i umiejętności sprzyjających poszerzeniu kompetencji i generowaniu wartości
-zwiększenie skuteczności decyzyjnej, podejmowanie trafnych decyzji dzięki informacjom dostarczonym w odpowiednim czasie , odpowiednim ludziom
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz