Zarządzanie SUM

Nasza ocena:

5
Pobrań: 315
Wyświetleń: 4326
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zarządzanie SUM - strona 1 Zarządzanie SUM - strona 2 Zarządzanie SUM - strona 3

Fragment notatki:

Zakres zagadnień z zarządzania. Egzamin kwalifikacyjny na studia stacjonarne II stopnia w roku akademickim 2009/2010. Teoretyczne i metodologiczne podstawy zarządzania. Wprowadzenie do nauki zarządzania. Metodologia organizacji i zarządzania. Filozofia marketingu. Funkcje zarządzania. Planowanie. Organizowanie. Kierowanie ludźmi. Kontrola. Wybrane problemy zarządzania. Zarządzanie strategiczne. Zarządzanie jakością. Ucząca się organizacja i zarządzanie wiedzą. Systemy informacyjne zarządzania. Restrukturyzacja. Marketing. Marketing relacyjny. Makro i mikrootoczenie przedsiębiorstwa. Badania marketingowe. Analiza zachowania konsumenta. Segmentacja i pozycjonowania produktu. Produkt w ujęciu marketingowym. Kształtowanie ceny. Kanał dystrybucji. Promocja. Altkorn J. red., Podstawy marketingu. Czekaj J., red., Metody organizacji i zarządzania. Griffin R. W., Podstawy Zarządzania Organizacjami. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna w przedsiębiorstwie. Kotler P., Marketing. Koźmiński A. K., red., Zarządzanie. Teoria i praktyka. Stabryła A., Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy. Stoner J. i in. Kierowanie. STRATEGOR, Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość. Brilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania. Kaplan R. S., Norton D. P., Strategiczna Karta Wyników. Lichtarski J., red., Podstawy nauki o przedsiębiorstwie. Martyniak Z., Organizatoryka. Nonaka I., Takeuchi H., Kreowanie wiedzy w organizacji. Jak spółki japońskie dynamizują procesy innowacyjne. Obłój K., Strategia organizacji. Perechuda K., red., Zarządzanie przedsiębiorstwem przyszłości. Koncepcje, modele, metody. Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurencji. Rokita J., Zarządzanie strategiczne. Tworzenie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej. Senge P., Piąta dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się.

ZAKRES ZAGADNIEŃ Z ZARZĄDZANIA
obowiązujących do egzaminu kwalifikacyjnego na studia stacjonarne II stopnia
w roku akademickim 2009/2010
Część I. Teoretyczne i metodologiczne podstawy zarządzania Wprowadzenie do nauki zarządzania
geneza naukowego zarządzania szkoły i klasycy myśli organizatorskiej organizacja, zarządzanie, funkcje zarządzania role i funkcje kierownika
Metodologia organizacji i zarządzania
podejście diagnostyczne i podejście prognostyczne metody organizatorskie
nowoczesne metody zarządzania (kaizen, six sigma, itp.)
Filozofia marketingu orientacje przedsiębiorstw na rynku pojęcia marketingu funkcje marketingu Część II. Funkcje zarządzania Planowanie
podejmowanie decyzji w zarządzaniu władza i źródła władzy planowanie w organizacji rodzaje planów wdrażanie planów
Organizowanie struktura organizacyjna typologia struktur organizacyjnych projektowanie organizacji zmiana organizacji opór wobec zmian
fazy rozwoju organizacji Kierowanie ludźmi motywacja przywództwo style i techniki zarządzania praca zespołowa komunikacja w zarządzaniu konflikty w organizacji negocjacje kultura organizacji
kapitał ludzki Kontrola mechanizmy kontroli systemy i metody kontroli kontrola a controlling Część III. Wybrane problemy zarządzania Zarządzanie strategiczne elementy zarządzania strategicznego czynniki sukcesu organizacji strategie konkurencji łańcuch wartości
efekt doświadczenia, cykl życia technologii
metody analizy strategicznej
metody scenariuszowe
strategiczna karta wyników (bsc)
szkoły i podejścia w zarządzaniu strategicznym Zarządzanie jakością
definicje jakości Total Quality Management (

(…)

… i obszary restrukturyzacji nowoczesne metody restrukturyzacji: reengineering, lean management. benchmarking
outsourcing i jego odmiany
spin-off Część IV. Marketing Marketing relacyjny definicja marketingu relacji struktura CRM Makro i mikrootoczenie przedsiębiorstwa struktura mikrootoczenia wewnętrznego mikrootoczenie zewnętrzne
makrootoczenie analiza PEST
Badania marketingowe rodzaje badań marketingowych…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz