Wykład - Plany i programy marketingowe

Nasza ocena:

3
Pobrań: 294
Wyświetleń: 1862
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - Plany i programy marketingowe - strona 1 Wykład - Plany i programy marketingowe - strona 2 Wykład - Plany i programy marketingowe - strona 3

Fragment notatki:

Plany i programy marketingowe dr Katarzyna Rupik
Wykład 1
Cel wykładów
Przyswojenie przez studentów wiedzy z zakresu planowania marketingowego: podstawy planowania marketingowego, podejście tradycyjne i alternatywne do planowania marketingowego.
Zaznajomienie studenta ze strukturą planów i programów marketingowych.
Przyswojenie przez studentów wiedzy na temat systemu informacji marketingowej oraz elementów tego systemu niezbędnych do opracowania planów i programów marketingowych. Literatura
M.Burk Wood, Plan marketingowy. PWE, Warszawa, 2007
M.McDonald, Skuteczne techniki planowania marketingowego, Wydawnictwo One Press, Helion, Gliwice 2006
J.D.Lenskold, Pomiar rentowności inwestycji marketingowych, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004
N.Piercy, Marketing. Strategiczna reorientacja firmy, Wydawnictwio Felberg SJA, Warszawa 2003, Rozdział IV.
Treść przedmiotu
Proces planowania marketingowego (ujęcie tradycyjne i alternatywne). Struktura planu marketingowego.
Plany i programy marketingowe w systemie planistycznym w przedsiębiorstwie
Podstawy informacyjne i struktura planów oraz programów marketingowych
Proces planowania marketingowego (ujęcie tradycyjne i alternatywne). Struktura planu marketingowego. Plany i programy marketingowe w systemie planistycznym w przedsiębiorstwie. I. Ujęcie tradycyjne planowania marketingowego Planowanie marketingowe
sformalizowany proces obejmujący badanie i analizę bieżącej sytuacji, w tym rynków i klientów, opracowanie i dokumentację celów, strategii i planów marketingowych oraz wdrażanie, ocenę i kontrolę działań zmierzających do osiągnięcia tych celów
Etapy planowania marketingowego:
1. Analiza bieżącej sytuacji
2. Zdobywanie wiedzy o rynkach i klientach
3. Segmentacja, wybór rynku docelowego i pozycjonowanie
4. Planowanie celów i działań marketingowych
5. Opracowanie strategii marketingowych
6. Kontrola wdrażania planu marketingowego. Plan marketingowy
Plan marketingowy jest dokumentem, który:
jest wynikiem sformalizowanego procesu planowania marketingowego
obejmuje ustalony okres i stanowi podsumowanie tego, co przedsiębiorstwo wie o rynku, co zamierza osiągnąć za pomocą marketingu i w jaki sposób chce to zrobić
wyjaśnia zamierzone strategie marketingowe
przedstawia działania, jakie pracownicy będą podejmować, aby osiągnąć cele
ukazuje mechanizmy pomiaru postępów
umożliwia wprowadzanie korekt, jeżeli wyniki okażą się niezgodne z oczekiwaniami Plan marketingowy jest jednym z kilku opracowywanych w przedsiębiorstwie dokumentów planistycznych. ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz