Wykład - Wymiar behawioralny planowania

Nasza ocena:

3
Pobrań: 77
Wyświetleń: 1533
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - Wymiar behawioralny planowania - strona 1 Wykład - Wymiar behawioralny planowania - strona 2 Wykład - Wymiar behawioralny planowania - strona 3

Fragment notatki:

Plany i programy marketingowe dr Katarzyna Rupik
Wykład 3
Wymiar behawioralny planowania:
odnosi się do problemów, które ludzie napotykają przy konstruowaniu i wykorzystywaniu planów marketingowych:
postrzeganie planowania przez menadżerów oraz niewiadome, jakie wiążą się z planowaniem
poziom i rodzaj uczestnictwa w grupach i zespołach planistycznych oraz postawy menadżerów wobec nich
Wymiar behawioralny c.d.
ukryte założenia strategiczne, które czynią menadżerowie (i wierzą w nie), dotyczące tego, co firma może i powinna robić i co napędza rynek
motywacja (lub jej brak), by uczynić planowanie skutecznym
zaangażowanie w zmiany strategiczne lub preferowanie status quo
poczucie, że jest się autorem urzeczywistniania działań, bez czego mało prawdopodobne jest, że planowanie przyniesie jakiekolwiek konkretne wyniki
Wymiar analityczny planowania marketingowego obejmuje:
odpowiednie narzędzia - metody analizy problemów i szans firmy, metody identyfikacji rozwiązań i strategii
procedury i systemy organizujące planowanie, sprawiające, że jest ono częścią zarządzania firmą strukturę dla planowania, zapewniająca jego kompleksowość i możliwość zarządzania nim
powtarzalność, by planowanie było dynamiczne i dokładne
plan w formie pisemnej, będący produktem końcowym, który stanowi ujęcie pomysłów i strategii i jest podstawą ich komunikowania. Wymiar organizacyjny:
struktura organizacyjna, ze wszystkim, co się z nią wiąże z punktu widzenia oficjalnych obowiązków, własnych interesów i władzy pozwalającej na urzeczywistnienie lub po- wstrzymanie działań; problem informacji - dostępu, kontroli, niedoskonałości, polityki; kultura organizacyjna - "nasze nawyki prowadzenia działalności" i wszystkie subkultury w różnych częściach organizacji; sygnały ze strony zarządu, które informują nas o jego prawdziwych postawach i przekonaniach, a nie tylko o gołosłownych deklaracjach obecność i ukierunkowanie misji i wizji w sposobie zarządzania organizacją; ukryte normy i wartości, które rzeczywiście określają to, co ludzie robią w organizacji. Etapy procesu planowania - model alternatywny (1)
„Prawdziwym problemem w procesie planowania marketingowego nie są coraz bardziej złożone modele i metody planowania, nie jest nim też bardziej rygorystyczne „nadzorowanie” sformalizowanych systemów planowania. Problemem jest radzenie sobie z rzeczywistym sposobem pracy menedżerów i z ich sposobem myślenia o własnej firmie, traktując to jako punkt wyjścia do planowania strategicznego” Tradycyjna kolejność w planowaniu marketingowym (analiza, ustalanie celów, decyzje strategiczne, taktyczne, operacyjne) to

(…)

… tego, jakie działania należy podjąć na rynku, zostaje w wyniku procesu racjonalizacji, ujęty w postaci zbioru strategii. strategie ukształtowane przez działania taktyczne można następnie skonfrontować z tradycyjną analizą SWOT i przypisać im pewną koncepcję misji rynkowej, którą z kolei można skonfrontować z dążeniami menedżerów
Podsumowanie:
Zaczynając od „znanego otoczenia” i spraw związanych z taktyką i wdrażaniem…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz