To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
STRATEGIA PRZEDSIĘBIORCZA KORPORACJI
Strategia przedsiębiorcza : zestawienie wartości i zasad wyjaśniających, dlaczego organizacja robi to co robi Strategia akcjonariuszy - maksymalne korzyści dla akcjonariuszy Strategia prerogatyw kierownictwa: maksymalne korzyści dla kierownictwa Strategia ograniczonej grupy interesariuszy: maksymalne korzyści dla ograniczonej grupy(klientów, pracowników oraz udziałowców) Strategia wszystkich interesariuszy Strategia harmonii społecznej: maksymalizacja harmonii społecznej Strategia Rawlsa : popieranie nierównego traktowania wtedy kiedy prowadzi do poprawy sytuacji interesariuszy w najgorszej pozycji Strategia osobistych zamierzeń: maksymalizacja osobistych zamierzeń PODSUMOWANIE Opisać przydatność celów w organizacji: Planowanie w organizacji obejmuje ustalenie celów i wyboru środków, za pomocą których ludzie będą je realizować na rzecz organizacji. Cele ważne ponieważ zapewniają poczucie kierunku skupiają wysiłki
wytyczają plany i decyzje
pomagają ocenić osiągane postępy
Chociaż zazwyczaj planowanie przedstawia się jako jedną z czterech funkcji kierownictwa, trafniejsze jest traktowania planowania jako lokomotywy, ciągnącej za sobą cały skład działań organizatorskich, przewodnich i kontrolnych.
Rozróżnić plany strategiczne i plany operacyjne: Menadżerowie w organizacjach korzystają z dwóch głównych rodzajów planów. Plany strategiczne służą do osiągnięcia ogólnych celów organizacji, zaś plany operacyjne określają sposób wdrażania planów strategicznych do codziennej działalności. Plany strategiczne i operacyjne są powiązane z misją organizacji, czyli ogólnym celem uzasadniającym jej istnienie. Określenie misji jest oparte na przesłankach planu , czyli na podstawowych założeniach dotyczących miejsca danej organizacji w świecie. Plany strategiczne i operacyjne różnią się pod względem horyzontów czasowych, zakresu oraz stopnia szczegółowości.
Rozumieć strategię jako dążenie do odpowiedniego usytuowania organizacji w jej otoczeniu: Szczególnym ważnym wynikiem procesu planowania jest strategia organizacji. Termin strategia odnosi się do tego, co menadżerowie chcą, by organizacja osiągnęła. Strategia wyznacza organizacji określone miejsce w jej otoczeniu.
Prześledzić ewolucję procesu zarządzania strategicznego: Od czasów II wojny światowej planowanie strategii organizacji stało się wyspecjalizowana odmianą planowania, zwaną zarządzaniem strategicznym. Menadżerowie zazwyczaj posługują się cztero etapowym procesem zarządzania strategicznego w celu określenia i wyboru strategii organizacji, a następnie do prowadzenia, aby ludzie działali zgodnie z ta strategią, czyli wdrażali pion . Te cztery etapy to : ustalenie celów, formułowanie strategii, administrowanie i kontrola strategiczna. Podejmowanie decyzji strategicznych następuje na poziomie korporacji, na poziomie jednostki gospodarczej i na poziomie funkcjonalnym organizacji. Sekwencja ta kończy się planami operacyjnymi określającymi sposób realizacji strategii. Prowadzi to do dalszej specjalizacji zarządzania strategicznego.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)