O czym jest te dokument, przekonajcie się sami. Oto tematy w nim poruszone: diagnoza faz rozwoju przedsiębiorstwa, określenie identyfikatorów poszczególnych faz rozwoju, diagnoza fazy rozwoju przy wykorzystaniu list kontrolnych, analiza rozkładu cech poszczególnych faz, podsumowanie i uogólnienia. W środku dokumentu znajduje się wiele diagramów.
Diagnoza faz rozwoju przedsiębiorstwa
Określenie identyfikatorów poszczególnych faz rozwoju
Identyfikatory poszczególnych faz rozwoju (fazy przedsiębiorczości, fazy wzrostu, fazy dojrzałości oraz fazy przesilenia) znajdują się na listach kontrolnych - po osiemnaście dla każdej fazy. Wypełnienie list, przypisując każdemu z identyfikatorów wagę pozwala określić, w jakim stopniu charakterystyczne dla danej fazy elementy dotyczą danego przedsiębiorstwa.
Diagnoza fazy rozwoju przy wykorzystaniu list kontrolnych
Po przeanalizowaniu list i wypełnieniu ich przy danej znajomości badanego przedsiębiorstwa, można było stworzyć wykresy częstości występowania poszczególnych wag dla poszczególnych list.
Lista dla fazy przedsiębiorczości okazała się niewykazująca praktycznie żadnych cech, przy których możnaby zaznaczyć opcję „dotyczy”, podobnie faza przesilenia.
Dwie listy badające występowanie cech faz środkowych, wzrostu oraz dojrzałości , zachowywały się w inny sposób - nie było wielu wskaźników niedotyczących przedsiębiorstwa.Faza przedsiębiorczości
Faza wzrostu
Faza dojrzałości
Faza schyłku
Analiza rozkładu cech poszczególnych faz
Po zebraniu wyników czterech list kontrolnych i zsumowaniu odpowiedzi pozytywnych na pytania w nich postawione, można porównać ich ilość dla każdej z faz rozwoju.
Podsumowanie i uogólnienia
Analiza fazy rozwoju przedsiębiorstwa GlaxoSmithKline przy pomocy metody list kontrolnych pozwala stwierdzić, że przedsiębiorstwo wykazuje występowanie wielu wskaźników wskazujących na trwanie zarówno w fazie wzrostu, jak i dojrzałości, jednocześnie nie wykazując cech charakterystycznych dla przedsiębiorstwa znajdującego się w fazie przedsiębiorczości lub przesilenia. Takie wyniki wskazują na to, że firma najprawdopodobniej przechodzi z fazy wzrostu do fazy dojrzałości. Oznacza to, że przedsiębiorstwo może liczyć się z kryzysem autono
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)