To tylko jedna z 7 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Koncepcja Josepha M. Jurana 85% organizacji problemów wynika z winy kierownictwa. Jakość to zdolność użycia, można ją uzyskać przez zastosowanie procesów doskonalenia. Twórca „spirali Jurana” i „triody Jurana”. Planowanie jakości - kontrola jakości - usprawnianie jakości
10 kroków budowy systemu zarządzania: 1. Uświadomienie potrzeby i szansy doskonalenia jakości. 2. Ustalenie celów ciągłego doskonalenia. 3. Sporządzenie zastawów czynności i harmonogramów potrzebnych do osiągnięcia celów oraz stworzenie odpowiedniej struktury organizacji. 4. Przeszkolenie wszystkich pracowników. 5. Przydzielenie zadań problemowych. 6. Informowanie o przebiegu prac. 7. Okazanie uznania. 8. Ogłoszenie wyników, 9. Odnotowanie sukcesów. 10. Włączenie uprawnień do systemu unormowań stałej działalności firmy. Karty drogowe Jurana obejmujące 9 etapów (planowanie jakości): 1. Zidentyfikowanie klientów. 2. Określenie potrzeb klientów. 3. Przetransportowanie potrzeb klientów na język produkcji. 4. Planowanie produkcji spełniające te potrzeby. 5. Optymalizacja parametrów produkcji w celu spełnienia nie tylko potrzeb klientów, ale także wymagań producenta. 6. Opracowanie procesu zdolnego do realizacji produkcji. 7. Optymalizacja procesu. 8. Sprawdzenie czy proces jest zdolny realizować produkcję w istniejących warunkach. 9. Wdrażanie procesu do produkcji. Koncepcja Armanda V. Feigenbauma Twórca koncepcji totalnego kompleksowego sterowania jakością (TQM). Sterowanie jakością powinno być odpowiednio stymulowane a odpowiedzialność za jakość powinna obejmować wszystkie szczeble organizacji. Koncepcja nie uwzględnia funkcji zarządu, powiązań pionowych. Podkreśla znaczenie metod statystycznych, kosztów jakości, znaczenia klienta, wzajemny wpływ systemu technicznego i socjalnego na jakość. Koncepcja zawiera nowe elementy: - ustalenie oczekiwań użytkowników określających jakość, - włączenie nowych obszarów funkcjonalnych: marketing, badania, rozwój, projektowanie, zakupy, - powszechna odpowiedzialność wszystkich szczebli kierowania w organizacji za jakość. Opracował wytyczne do działania dla wszystkich pracowników tzw. „ 10 kamieni milowych”. 1. Jakość jest determinowana procesami zachodzącymi w całej organizacji. 2. Jakość jest to, to co określa klient. 3. Jakość i nakłady sumują się a nie odejmują. 4. Jakość wymaga fanatyzmu zarówno indywidualnego jak i grupowego.
(…)
…”, czyli ideą pracy bezusterkowej Philip Crosby do oceny aktualnego stanu systemu jakości opracował macierz oceny procesu zarządzania jakością. Podzielił ją na 5 stopni opisanych 6 parametrami. Wyróżniki typów działań na rzecz produkcji: - stopień zrozumienia przez kierownictwo znaczenia problematyki jakości dla rozwoju organizacji, - status organizacji jakości, - kształtowanie umiejętności rozwiązywania…
…. Projektowanie systemu - koncepcja całościowa produktu z doborem materiałów, schematów, funkcjonowania, itd. 2. Projektowanie parametrów elementów systemu, które zapewniały by funkcjonalność produktu i ułatwiały realizację procesów wykonawczych. 3. Projektowanie tolerancji parametrów wpływające na cechy jakościowe produktu i zapewniające poprawną pracę przy minimalnych kosztach. Kompleksowe Zarządzanie Jakością TQM (Total Quality Management ). Zapobieganie powstawania wad i usterek ( W. Taylor). Fundamentem są 4 zasady: 1. Naukowe opanowanie każdego elementu pracy ludzkiej. 2. Naukowy dobór, szkolenie i doskonalenie umiejętności robotników. 3. Współpraca kierownictwa i robotników. 4. Równych podział pracy i odpowiedzialności między kierowników i robotników zamiast całkowitego obciążania pracowników…
…”, czyli ideą pracy bezusterkowej Philip Crosby do oceny aktualnego stanu systemu jakości opracował macierz oceny procesu zarządzania jakością. Podzielił ją na 5 stopni opisanych 6 parametrami. Wyróżniki typów działań na rzecz produkcji: - stopień zrozumienia przez kierownictwo znaczenia problematyki jakości dla rozwoju organizacji, - status organizacji jakości, - kształtowanie umiejętności rozwiązywania…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)